Program Promocji Okien Aktywnych - po raz pierwszy...

2009-09-04 12:20
Jak kupić dobre okna?
Autor: ej

Jak wskazują najnowsze wyliczenia specjalistów, przez okna tracimy nawet do 25% ciepła z naszych domów. Nawet najbardziej energooszczędne okna nie zredukują tej ilości do zera, mogą ją za to zminimalizować. A co, jeśli oprócz tego, zaczną samodzielnie pozyskiwać energię ze słońca? Wtedy mamy do czynienia z oknami aktywnymi. I w takie okna warto inwestować!

Centrum Informacji Branżowej pod patronatem Związku Polskie Okna i Drzwi, 2 września 2009 r., oficjalnie ogłosiło rozpoczęcie pierwszego Ogólnopolskiego Programu Promocyji Okien Aktywnych. Celem akcji jest popularyzacja droższych, ale energooszczędnych okien najlepszych polskich producentów.

W Programie biorą udział producenci posiadający w swojej ofercie okna o współczynniku Uw poniżej 0,9 W/m2K, i przepuszczalności energii słonecznej nie mniejszej niż 45%. Oznacza to, że przy minimalnej stracie ciepła, okno aktywnie pobiera prawie połowę energii ze słońca. A takim oknem może się pochwalić zaledwie kilkunastu polskich producentów.
W promocję okien aktywnych włączyło się już 13 najważniejszych producentów okien i akcesoriów niezbędnych dla dobrego funkcjonowania okna (tj. nawiewniki), czyli: Adpol, Abatex, Dziadek, Fakro, Sokółka, Stolbud Włoszczowa, Technika okienna, Techmaprojekt, Vetrex, Adams i Szewpol plus, oraz partner programu – firma Aereco.

Program składa się z czterech etapów, a przewidywany czas na realizację wszystkich to najbliższe 10 miesięcy.

I etap – już zrealizowano w lipcu br., tj. w ramach Programu wydano poradnik "Jak kupić dobre okno?" wraz z katalogiem okien aktywnych.
Centrum Informacji Branżowej we współpracy ze Związkiem Polskie Okna i Drzwi przygotowało optymalne założenia jakie powinny spełniać energooszczędne okna. Chcąc ułatwić dokonanie właściwego wyboru inwestorom i promując dobre, energooszczędne rozwiązania, eksperci z CIB stworzyli założenia dla grupy aktywnych okien, a także sprawdzili ich certyfikaty. Wyniki analiz zostały zawarte w poradniku "Jak kupić dobre okna?".
Poradnik ma 100 stron i zostanie wydany w docelowym nakładzie ok. 10 000 egzemplarzy. Jest dystrybuowany w najważniejszych marketach budowlanych (od października w Leroy Merlin), na targach regionalnych w całej Polsce, w ramach wydawnictwa Centrum Informacji Branżowej oraz na stronie www.aktywneokna.pl.

II etap – cykl ogólnopolskich konferencji dla architektów dotyczących korzyści ze stosowania okien aktywnych.
Z badań przeprowadzonych przez Centrum Analiz Branżowych wynika, że tylko 30% architektów otrzymuje precyzyjne informacje na temat stolarki okiennej, podczas, gdy w większości to oni decydują o wyborze konkretnego okna. Tylko 8% badanych stwierdziło, że nie ma żadnego wpływu na wybór materiałów do realizacji projektu.
Edukacja i uwrażliwianie na kwestie energooszczędności architektów będą miały miejsce podczas specjalistycznych seminariów w 5 miastach Polski (Kraków, Lublin, Warszawa, Szczecin i Poznań). Pierwsze odbędzie się 18 września w Krakowie, podczas Krakowskich Targów Budownictwa.

III etap – stoiska informacyjno–doradcze na targach budowlanych w całej Polsce
Eksperci z Centrum Informacji Branżowej będą udzielać bezpłatnych porad wszystkim zainteresowanym zakupem aktywnych okien w specjalnych stoiskach informacyjnych podczas targów budowlanych.
- Zorganizujemy przynajmniej 6 takich stoisk do końca tego roku. Podczas spotkań z klientami będziemy promować poradnik i rozwiązania energooszczędne w budownictwie - zapewnia CIB. - Podczas Targów będziemy również organizować regionalne spotkania z producentami i wykonawcami, podczas których będziemy promować ideę okien aktywnych oraz korzyści ze stosowania innych rozwiązań okiennych.

18-20 września 2009 Kraków Krakowskie Targi Budownictwa
25-27 września 2009 Lublin Lubdom
30 września - 2 października 2009 Warszawa EuroBuild + Windows&Doors
20-22 listopada 2009 Szczecin Wszystko dla domu
5-6 grudnia 2009 Kraków Nowy Dom, Nowe Mieszkanie
19-22 stycznia 2010 Poznań Budma
19-22 luty 2010 Łódź Interbud

IV etap – specjalistyczny portal internetowy z konsultantami online i możliwością kupienia sprawdzonych okien aktywnych
Stoiska informacyjno-doradcze, z Targów budowlanych, zostaną przeniesione do Internetu, gdzie wszyscy zainteresowani oknamibędą mogli bezpłatnie skorzystać z pomocy specjalistów za pośrednictwem telefonu, maila, Skype’a lub Gadu-Gadu.
- Nasi eksperci nie tylko doradzą, ale zorganizują również profesjonalny pomiar i przedstawią skalkulowaną ofertę wybranego producenta - zapewniają inicjatorzy Programu.
Portal będzie pełnił również funkcję sklepu internetowego.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany