"IV kwartał 2007 pokazał nam obszary do usprawnienia, nad którymi aktualnie pracujemy. Na wynik w tym okresie wpłynęła między innymi konieczność wypłacenia bonusów ze sprzedaży dla stałych klientów. Te należały im się z uwagi na obrót płytkami naszych marek - wyniki sprzedaży regularnie dowodziły, że był on pokaźny. Aby kontrolować sytuację, zwróciliśmy uwagę na kwestię bonusów podczas tegorocznych negocjacji z potencjalnymi klientami. To pozwoli nam bardziej optymistycznie myśleć o przyszłości" - mówi Wiktor Marconi, prezes Grupy Kapitałowej Polcolorit. Zdaniem prezesa, w ostatnim kwartale zaistniała również konieczność zwiększenia wydatków na marketing: - "Pod koniec roku zaprezentowaliśmy klientom nowe kolekcje, wymieniliśmy w sklepach ekspozytory i plansze. Takie działania są konieczne, jeżeli firma chce utrzymać wysoki poziom sprzedaży swoich produktów" - dodaje Marconi.
Najbliższe plany zarządu koncentrują się wokół zwiększenia produkcji płytek w I gatunku i maksymalizacji przychodów ze sprzedaży. Według prezesa, miesięczny wzrost może w tym roku przekraczać kilkanaście procent. Ten fakt potwierdzają wyniki styczniowe, gdzie sprzedaż wzrosła o ponad 29%. Jednocześnie ze zwiększeniem sprzedaży, spółka planuje doprowadzić do wzrostu marż, co pomoże w osiąganiu zysków. - "Do wypracowania zysków będziemy dążyli dwutorowo - poprzez zwiększenie produkcji i sprzedaży towaru w I gatunku, a także za pomocą lepszego rozkładu kosztów stałych. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, zarząd nie poda prognozy zysków na rok 2008, jednak chciałbym zapewnić, że w swoich działaniach będziemy dążył do ich maksymalizacji" - mówi prezes Polcolorit.
Spółka podała także informację o czasowym zawieszeniu negocjacji z podmiotami na Ukrainie. Do kwestii przejęcia powróci w momencie korzystniejszej pozycji wyjściowej, co uzależnione jest między innymi od ogólnego nastroju na GPW. W związku z zawieszeniem negocjacji z Ukrainą, zmianie ulegną cele emisji akcji, które są obecnie zapisywane w prospekcie. Według nich, środki z emisji zostaną przeznaczone między innymi na ulepszenia mechaniczne i technologiczne w zakładzie Ceramiki Marconi, w związku z dużym zainteresowaniem płytkami tej marki i planowanym na 2008 r. dalszym wzrostem sprzedaży. Część środków zostanie także przeznaczona na marketing.
- Mamy dowody, że inwestowanie w marketing wpływa znacząco na wzrost przychodów ze sprzedaży i na zwiększenie udziału w rynku. Dlatego też zamierzamy przeznaczyć część środków uzyskanych z emisji właśnie na ten cel - to zapewni nam wzrost sprzedaży zarówno w roku 2008, jak i w latach kolejnych. Jest to nasza inwestycja, która z pewnością zaprocentuje w przyszłości. Sytuacja wygląda podobnie w przypadku ulepszeń w fabryce Ceramiki Marconi, które przynoszą korzyści jeszcze wiele lat po ich wprowadzeniu - mówi prezes.
Obecnie Polcolorit SA sprzedaje łącznie do odbiorców z 19 krajów Europy i Azji (najważniejsze rynki zbytu: Rosja, Ukraina, Kazachstan, Czechy, Słowacja). W 2008 roku spółka planuje ekspansję Zachodniej Europy - nowy kierunek eksportu to: Beneluks, Francja, Wielka Brytania (silne wsparcie Polaków), Niemcy i Austria. Firma jest notowana na GPW w Warszawie od 2004 r.