Nice jak miły, gazela - jak zwierzę biznesu

2008-04-24 14:08
Adam Krużyński, dyrektor zarządzający Nice Polska
Autor: Nice Polska Adam Krużyński, dyrektor zarządzający Nice Polska

Dzień 21 kwietnia 2008 roku pracownicy firmy Nice Polska powinni zapamiętać bardzo dobrze. W Teatrze Polskim w Warszawie dystrybutor automatyki do bram został uhonorowany nagrodą Gazela Biznesu. To dowód nie tylko rzetelności i dobrych wyników finansowych, ale i tego, że firmie niestraszni są więksi konkurenci.

Ranking małych i średnich firm, które wyróżniają się na tle dużych przedsiębiorstw, prowadzi "Puls Biznesu" oraz wywiadownia gospodarcza Coface Poland. Dlaczego gazela? Bo gdyby firmę porównać do drobnej antylopy, ta - otoczona przez duże i silniejsze zwierzęta - będzie uciekać do przodu. Tegoroczne Gazele Biznesu przyznano tym, którzy na starcie, czyli w 2004 roku mieli sprzedaż nie mniejszą niż 3 mln zł, zaś przez trzy kolejne lata ich obroty rosły.

Kilka faktów z działalności firmy Nice Polska. W marcu 2008 roku zakończyła się rozbudowa siedziby w Pruszkowie pod Warszawą. Przestronny kiedyś magazyn okazał się niewystarczający dla bieżących potrzeb. Produktów do automatycznego otwierania bram, drzwi, rolet i markiz zaczęło po prostu przybywać. W lutym firma otworzyła swój pierwszy oddział w Afryce. Na całym świecie ma ich już teraz czternaście, jest obecna na pięciu kontynentach. Rok 2007 to otwarcie nowej siedziby głównej Nice SpA (właściciel Nice Polska - przyp. red.) w miejscowości Oderzo w północno-wschodnich Włoszech. Część magazynowa ma 11,2 tys. mkw., a biurowa 6,5 tys. mkw. - jeśli chodzi o wygląd, budynki przypominają samolot i odwrócony statek. Wcześniej, bo w 2006 roku Nice SpA debiutowała na Borsa Italiana - włoskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Było to podyktowane planami rozwoju na rynku włoskim i zagranicą.

Nowy magazyn spółki Nice w Pruszkowie
Autor: Nice Polska Nowy magazyn spółki Nice w Pruszkowie

W tym roku Nice Polska zwiększy liczbę oferowanych produktów, chce też zainwestować w dealerów. Zorganizuje dla nich np. trening umiejętności menedżerskich, zagwarantuje sprawny i terminowy serwis. W dalszym ciągu będzie też sponsorować wydarzenia sportowe, m.in. rajdowe zmagania Szymona Piękosia, wyścigi żużlowe Unibaxu Toruń czy kolarzy trialowych z Aquila Wadowice.

Co dało firmie wejście na giełdę? 

Umocniliśmy swoją pozycję. W krótkim czasie otworzyliśmy nowe oddziały, m.in. w Australii, Portugalii, a ostatnio właśnie w RPA. Do grupy Nice dołączyły firmy Mtec - produkująca i dystrybuująca systemy automatyki domowej i przemysłowej do bram przemysłowych oraz Silentron - znana jako producent bezprzewodowych systemów alarmowych - mówi Adam Krużyński, dyrektor zarządzający Nice Polska.

Przykłady ciekawych, innowacyjnych produktów...

Nice Opera to system nadzoru automatyki domowej, sterowany pilotem albo telefonem komórkowym. System wprowadziliśmy w 2007 roku. Duży nacisk kładziemy na automatykę do rolet. Nowy standard w automatyce okiennej wyznaczają siłowniki roletowe z rodziny Max. Ciekawym, bo uznanym przez klientów rozwiązaniem, jest siłownik To-max.

 Chcą Państwo inwestować w dealerów. A w jaki sposób dbacie o użytkowników końcowych?

 Zwiększamy atrakcyjność oferty. Z jednej strony ją poszerzamy, ale zaproponowaliśmy też dwuletnią gwarancję dla tych, którzy produkty Nice kupią u naszych dealerów.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany