Megaron już SA

2008-04-07 10:49
Megaron już SA
Autor: Megaron SA

Szczeciński producent i dystrybutor materiałów budowlanych, twórca "Gładzi tynkowej" pomyślnie zakończył proces przekształcenia - 14 marca 2008 roku otrzymał decyzję sądu potwierdzającą zmianę formy prawnej. Przekształcenie P.P.M.B. Megaron Sp. z o.o. w Spółkę Akcyjną rozpoczęło przygotowania pierwszej oferty publicznej akcji.

Spółka powstała w 1992 roku. W tym samym roku rozpoczęła produkcję i sprzedaż produktu do wygładzania ścian pod nazwą "Gładź tynkowa". Całkowicie nowatorskim i oryginalnym pomysłem okazała się być sama nazwa produktu, bowiem wcześniej w polskim budownictwie taka nie funkcjonowała. Już po kilku latach nazwa "gładź" zaczęła być używana przez innych producentów. Obecnie "gładzie" są sporym działem chemii budowlanej.

Megaron SA jest przedsiębiorstwem działającym w segmencie produkcji i dystrybucji materiałów budowlanych. Specjalizuje się w produkcji suchych mieszanek budowlanych na bazie surowców mineralnych takich jak gips, mączki wapienne i dolomitowe, z przeznaczeniem do wykończenia pomieszczeń. Asortyment podzielony jest na trzy grupy, tj.: gładzie tynkowe, gips szpachlowy, oraz kleje montażowe. Komponenty do produkcji odbierane są jedynie od dostawców mających ISO 9001. Spółka systematycznie poszerza już istniejącą ofertę produktową wytwarzaną na bazie gipsu, jak również wprowadza nowe produkty w konkurencyjnych cenach, m.in. gładź polimerowo-gipsową.

Spółka sprzedaje produkty dwoma kanałami dystrybucyjnymi poprzez dużych odbiorców sieciowych oraz odbiorców hurtowych na rynku tradycyjnym. Rozbudowany system obsługuje 7 ogólnopolskich sieci handlowych, 207 hurtowni oraz 1144 punkty handlowe rozmieszczone na terenie całego kraju. Spółka współpracuje m.in. z sieciami Castorama, Polskie Składy Budowlane, Bricomar - siecią wchodzącą w skład grupy Leroy Merlin.

Megaron SA: kanały dystrybucyjne
Autor: Megaron SA Kanały dystrybucyjne spółki Megaron.

Wybrane dane finansowe
Dane w tys. zł 2007 2006 2005
Przychody netto ze sprzedaży 15637 13197 10830
Wynik na działalności operacyjnej (EBIT) 3099 2349 1799
Wynik brutto 2954 2328 1778
Wynik netto 2491 1927 1394
Wybrane wskaźniki rentowności
Wskaźnik 2007 2006 2005
Rentowność brutto 18,9% 17,6% 16,4%
Rentowność netto 15,9% 14,6% 12,9%

"Decyzję o przekształceniu przedsiębiorstwa w Spółkę Akcyjną podjęliśmy w przekonaniu, że krok ten stworzy nam perspektywy dla dalszego dynamicznego rozwoju" - mówi Piotr Sikora, prezes zarządu. "Będąc spółką z o.o. mieliśmy ograniczone możliwości pozyskania dodatkowego kapitału, a status Spółki Akcyjnej zdecydowanie otwiera przed naszym przedsiębiorstwem większe możliwości. Naszym nadrzędnym celem strategicznym jest uczynienie z produktów Megaron najbardziej znanej i cenionej marki na rynku. Obecnie odnotowujemy sprzedaż na poziomie 20 tys. ton mieszanek gipsowych rocznie, co pozwala nam zajmować wysokie czwarte miejsce w rankingu producentów naszej specjalności w kraju z 6% udziałem w rynku. Posiadamy jedną z najnowocześniejszych w Polsce linii produkcyjnych, nasze produkty są najwyższej jakości, a poprzez realizowaną kampanię marketingową i reklamową wspomaganą przez sztab handlowców budujemy i umacniamy tożsamość marki Megaron wśród dotychczasowych i potencjalnych odbiorców".

Innowacyjność na stałe wpisała się w działalność Megarona. Spółka wprowadziła na rynek gładź opartą na gipsach ceramicznych (1992); pierwszy polski gips szpachlowy do bez taśmowego łączenia płyt gispsowo-kartonowych (1997); gładź na bazie gipsów syntetycznych (1998); elastyczną i odporną na wiele błędów wykownastwa gładź produkowaną z polimerów (2001). Ponadto w 1999 roku, jako pierwszy producent chemii budowlanej w Polsce oraz jeden z pierwszych producentów materiałów budowlanych, spółka uzyskała certyfikat ISO 9001. A w 2007 roku uruchomiła pierwszą w Polsce, całkowicie zautomatyzowaną linię produkcyjną.

Cele strategiczne spółki na lata 2008-2009 to przede wszystkim promocja marki Megaron, pozyskanie segmentu odbiorców indywidualnych, trzykrotne zwiększenie aktualnego poziomu produkcji do ok. 60 tys. ton produktów rocznie, uzyskanie 20% udziału w rynku krajowym oraz wzrost rentowności do 20%. Na lata 2009-2012 spółka planuje rozszerzenie ekspansji eksportowej na kraje nowej Unii - takie jak Słowacja, Czechy, Węgry, Litwa i Bułgaria - gdzie istnieją wysokie potrzeby mieszkaniowe, a rynki budowlane mają prognozy znacznego wzrostu. Ponadto Megaron zamierza pozyskać najbardziej wymagającą część ukraińskiego rynku - tu wybuduje halę produkcyjną oraz uruchomi produkcję.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany