Axis Communications: 25 lat na rynku

2009-05-27 15:34

Szwedzka firma Axis Communications, lider na rynku sieciowych rozwiązań wideo, obchodzi w 2009 r. 25 rocznicę istnienia. 33,5% udziałów w globalnym segmencie kamer IP, miejsce w pierwszej trójce najszybciej rozwijających się spółek w Europie i przywództwo technologiczne promujące przejście od systemów analogowych na cyfrowe to osiągnięcia Axis w ostatnim dwudziestopięcioleciu.

W 1984r. 22-letni Mikael Karlsson, świeżo upieczony absolwent Wyższej Szkoły Ekonomii w Sztokholmie, i Martin Gren, student informatyki w Instytucie Technologii w Lund, podjęli próbę założenia firmy IT w … wynajmowanym przez Martina pokoju w akademiku. Szybko okazało się, że pomysł, by zaangażować się w technologię monitoringu sieciowego, był strzałem w dziesiątkę. W 2008 roku Axis Communications miał już na koncie ponad milion sprzedanych kamer, oddziały w ponad 20 krajach i 24 000 resellerów i integratorów systemów monitoringu na całym świecie.
W 2008 roku Axis zainicjował kampanię "Nowy świat nadzoru wideo", w ramach której wprowadził nową serię kamer megapikselowych opartych o układ ARTPEC-3 i obsługujących kompresję H.264. Podpisał także umowę ze swoimi głównymi konkurentami w segmencie monitoringu wideo – firmami Bosch i Sony, dzięki której powstanie globalny otwarty standard dla urządzeń wizyjnych. Rosnący popyt na rozwiązania Axis pozwolił firmie uplasować się na trzecim miejscu w rankingu najszybciej rozwijających się spółek w Europie, opracowanym przez magazyn BusinessWeek.

Koncepcja biznesowa
Axis Communications jest liderem rynku w zakresie inteligentnych produktów i rozwiązań sieciowych. Firma skupia się przede wszystkim na szybko rosnącym segmencie sieciowych rozwiązań wideo. Axis wypracował mocną pozycję także jako dostawca serwerów druku. Produkty firmy znajdują zastosowanie przede wszystkim w sieciowych systemach bezpieczeństwa i zdalnego monitoringu. Rozwiązania Axis oferują klientom maksimum korzyści dzięki większej efektywności nadzoru, niższym kosztom oraz większej wydajności i elastyczności, gwarantowanym przez skalowalne systemy.

Portfolio produktów
Axis specjalizuje się w profesjonalnych, sieciowych rozwiązaniach wideo do nadzoru i zdalnego monitoringu. Portfolio obejmuje kamery sieciowe, serwery wideo, kodery wideo, oprogramowanie do zarządzania nadzorem wideo oraz pełną linię akcesoriów. Axis jest liderem w dziedzinie sieciowych rozwiązań wideo od roku 1996, w którym wprowadził do sprzedaży pierwszą na świecie kamerę podłączaną do sieci IP.
Od kilku lat Axis jest również jedną z czołowych marek na rynku serwerów druku, oferując ekonomiczne i przyjazne dla użytkownika funkcje druku bez względu na środowisko sieciowe albo typ drukarki. Dzięki najszerszej na rynku ofercie zewnętrznych serwerów druku, Axis odpowiada zarówno na wymagania niewielkich firm, jak i dużych przedsiębiorstw oraz organizacji.

Klienci
Do klientów firmy należą zarówno międzynarodowe korporacje, jak i małe oraz średnie przedsiębiorstwa, które używają produktów i rozwiązań Axis do optymalizacji swoich procesów biznesowych. Wśród klientów firmy wyróżnić można 6 podstawowych branży:

  • edukacyjną (uniwersytety, szkoły, instytuty edukacyjne),
  • bankowość i finanse (banki, urzędy pocztowe, firmy ubezpieczeniowe),
  • handel detaliczny (sklepy, stacje benzynowe, supermarkety), 
  • transport (lotniska, koleje, porty, nadzór nad ruchem drogowym, punkty pobierania opłat), 
  • sektor publiczny (urzędy, policja, wojsko, służba zdrowia, więzienia, muzea, kasyna) 
  • przemysł (przetwórczy, inżynieryjny, budowlany, farmaceutyczny, energetyczny).

Droga na rynek
Axis używa dwustopniowego modelu sprzedaży, opartego o dystrybutorów, resellerów i integratorów systemów. Doświadczenia zebrane podczas 25 lat pracy w ramach modelu sprzedaży pośredniej pozwoliły firmie wypracować spójną strategię i politykę dystrybucji. Wszystkie produkty oznaczone marką Axis sprzedawane są przez sieć dystrybutorów i resellerów, takich jak Softex Data i Anixter. Powodem do dumy dla Axis Communications są globalne umowy partnerskie, zawarte z tak znaczącymi firmami, jak Securitas Systems, Lenel i Honeywell. Obecnie Axis ma partnerów w ponad 70 krajach.
Aby zoptymalizować wykorzystanie kanałów dystrybucji na rynku rozwiązań sieciowych, firma opracowała program partnerski dla dystrybutorów (Channel Partner Program). Celem programu jest zapewnienie partnerom rozpoznawalności i zasobów niezbędnych do osiągnięcia rynkowego sukcesu. Innym ważnym narzędziem jest cieszący się znaczną popularnością program partnerski dla twórców aplikacji Application Development Partner (ADP). Inicjatywa ta zacieśnia relacje między producentami oprogramowania a Axisem, sprawiając jednocześnie, że na rynku dostępna jest szeroka gama aplikacji wykorzystujących produkty firmy.

Dominacja technologiczna
Najważniejszym elementem oferty firmy Axis jest samodzielnie opracowana platforma technologiczna, oparta na protokole IP. Układy ETRAX i ARTPEC firmy Axis są uważane za wzorcowe komponenty sieciowych systemów zarządzania, komunikacji i kompresji obrazu. Technologia umożliwia łatwą instalację i zapewnia kompaktowe, zaawansowane rozwiązania, które pozwalają na szybkie i bezpieczne podłączenie sprzętu do praktycznie każdej sieci przewodowej lub bezprzewodowej.

Pozycja rynkowa
Wiodąca pozycja rynkowa firmy Axis wynika z 25 lat doświadczenia w projektowaniu kluczowych technologii i produktów sieciowych, budowaniu sieci dystrybucji i zawieraniu strategicznych umów partnerskich. Axis ma na koncie ponad 1 000 000 zainstalowanych produktów wideo oraz 3 000 000 produktów sieciowych, a zatem dysponuje doświadczeniem, które pozwala odpowiedzieć na wszystkie potrzeby klientów. Firma jest uważana za jedną z najbardziej zaufanych marek w branży nadzoru opartego na protokole IP. Firmy badawcze, takie jak Frost & Sullivan oraz J.P. Freeman, uznają firmę Axis za lidera globalnego rynku sieciowych rozwiązań wideo, który w roku 2010 ma osiągnąć wartość 1,2 mld dol. Ponadto Axis jest czołowym niezależnym dostawcą serwerów druku, które upraszczają druk w środowiskach wieloplatformowych, obsługując praktycznie wszystkie modele drukarek oraz sieci przewodowe i bezprzewodowe.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej