Apsys Polska: 15 lat na polskim rynku nieruchomości komercyjnych

2011-05-10 15:32

Apsys Polska jest deweloperem i zarządcą 14 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 600 tysięcy m2 zlokalizowanych w największych miastach w Polsce. Firma zapewnia kompleksową obsługą centrów, począwszy od zarządzania umowami najmu, przez tworzenie strategii marketingowych, po techniczne utrzymanie obiektów. W 2011 roku firma obchodzi 15-lecie działalności na polskim rynku nieruchomości komercyjnych i przyjmuje strategię rozwoju na kolejne lata.

Wyniki osiągane przez spółkę Apsys Polska przez ostatnie 3 lata sprawiły, że polski rynek nieruchomości komercyjnych stał się dla Grupy Apsys jednym z kluczowych rynków europejskich. Apsys posiada w Polsce wiodącą pozycję w zakresie zarządzania centrami handlowymi. Rocznie Spółka realizuje na polskim rynku budżety eksploatacyjne na poziomie ponad 120 milionów PLN rocznie, przy jednoczesnym utrzymaniu opłat eksploatacyjnych na konkurencyjnym poziomie. Dział wynajmu co roku podpisuje ponad 300 nowych umów najmu. Odsetek niewynajętych lokali odnotowuje tendencję spadkową i obecnie wynosi 3 proc. wszystkich zarządzanych powierzchni. Wysoka ściągalność czynszów (średnio 99,80 proc. w ciągu ostatnich 3 lat), przekłada się na konsekwentne przekraczanie zakładanych przychodów operacyjnych.

Przeczytaj także: Nowy prezes spółki Apsys Polska

W marcu br. na stanowisko Prezesa Zarządu i Dyrektora Generalnego Spółki Apsys Polska powołano pana Fabrice Bansay, który będzie odpowiedzialny za rozwój firmy na polskim rynku nieruchomości komercyjnych.

– W ramach przyjętej na kolejne lata strategii rozwojowej, naszym głównym celem jest podnoszenie wartości zarządzanych projektów, co przełoży się na jeszcze wyższą jakość świadczonych przez nas usług. Jednocześnie, planujemy powiększyć portfel mandatów zarządczych i systematycznie rozwijać działalność w obszarze deweloperskim. Wysoki potencjał i dynamizm polskiego rynku nieruchomości komercyjnych zwrócił już uwagę zagranicznych inwestorów, którzy zwracają się do nas jako do firmy doradczej w zakresie planowanych przez siebie inwestycji. Jednocześnie, chcemy także przykładać coraz większą wagę do wdrażania proekologicznych rozwiązań z zakresu zrównoważonego rozwoju. Docelowo, wszystkie zarządzane przez nas centra, a także obiekty będące na poziomie realizacji będą poddane certyfikacji BREEM  – mówi Fabrice Bansay, Prezes Spółki Apsys Polska.
Prezes docenia także rolę pracowników Apsys Polska: – Dzięki zespołowi nasze projekty stały się rzeczywistością podkreśla Bonsay.


Jednym z głównych celi firmy na najbliższe lata jest zwiększenia liczby realizowanych projektów w Polsce. Obecnie Apsys Polska zajmuje się realizacją czterech projektów. Deweloper zamierza oddawać do użytku każdego roku nowe centrum handlowe.

Wśród zrealizowanych już projektów w porfolio firmy znajdują się Korona we Wrocławiu, Janki pod Warszawą – pierwsze centrum handlowe wg projektu Apsys oddane do użytku w roku 1999, a także Platan w Zabrzu otwarty w 2003. Flagowym projektem Apsys Polska jest wielofunkcyjne centrum kulturalno-handlowo-rozrywkowe  Manufaktura w Łodzi - największa rewitalizacja budynków pofabrycznych w Europie. Centrum rocznie odwiedza 20 mln klientów.

 

Przeczytaj koniecznie: Poznań: w przyszłym roku ma ruszyć budowa centrum handlowego Łacina

Obecnie w fazie realizacji jest kompleks handlowy Łacina, który zostanie wybudowany w jednej z najbardziej prestiżowych części Poznania, na prawym brzegu Warty, w samym centrum miasta, przy Rondzie Rataje. Budowa centrum rozpocznie się w przyszłym roku. Otwarcie obiektu planowane jest na 2014 rok. Centrum oferuje 93 tys. mkw powierzchni najmu, co oznacza, że pod względem powierzchni łacina przewyższa dwukrotnie poznańskie centra handlowe. Centrum wynajete jest już w 65%. W najbliższych dniach zostanie rozstrzygnięty konkurs na projekt architektoniczny galerii.

 – Dzięki wielkości oraz zróżnicowanemu doborowi najemców, a także doskonałym połączeniom drogowym Łacina przyciągnie Klientów z całego województwa wielkopolskiego i stanie się dominującym centrum w swojej strefie zasięgu. Szacujemy, że tylko w pierwszym roku działalności kompleks odwiedzi blisko 12 mln osób  – podsumowuje Fabrice Bansay.

Grupa Apsys rozwija się dynamicznie we Francji. Od 2008 roku obecna jest także na rynku rosyjskim. Pierwszym projektem Grupy jest Centrum handlowe LETO w St. Petersburgu.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany