Ale jubileusz! Saint-Gobain obchodzi 350 lat!

2015-01-15 13:08
Podróżujące pawilony Saint-Gobain
Autor: Saint-Gobain Podróżujący pawilon Saint-Gobain - „Baw się kolorami"

W roku 2015 firma Saint-Gobain będzie celebrować 350. rocznicę powstania. Jubileuszowe obchody rozpoczęły się w  styczniu w Szanghaju, a zakończą się w listopadzie w Paryżu. Chociaż firma Saint-Gobain ma swoje lata, to jest utożsamiana z nowoczesnymi technologiami materiałów dla budownictwa.

Utworzenie firmy w roku 1665 to zasługa króla Ludwika XIV oraz Jean-Baptiste Colberta. To najstarsza firma notowana w indeksie Giełdy Paryskiej CAC 40. Tak długo może działać jedynie firma, która potrafi dostosowywać się do oczekiwań rynku i Saint-Gobain jest tego znakomitym przykładem. Od czasu otwarcia pierwszych zakładów poza Francją (najpierw w Niemczech w latach 50. XIX wieku) firma rozwinęła się w międzynarodową grupę, która dzisiaj prowadzi działalność w 64 krajach. Dostarcza produkty i rozwiązania dla budownictwa, których zadaniem jest minimalizacja szkodliwych wpływów na środowisko naturalne, poprawa efektywności energetycznej i zwiększenie komfortu użytkowników.
- Historia Saint-Gobain jest dowodem, że firma nieustannie przesuwała granice i podejmowała nowe wyzwania, współtworzyła nowe technologie. Gdy patrzymy na naszą przeszłość oraz na nasze miejsce w świecie współczesnym, wierzymy, że istnieje wiele powodów by wierzyć w przyszłość. Dlatego też obchodzimy ten jubileusz skoncentrowani na przyszłości i innowacji – mówi Pierre-André de Chalendar, prezes i dyrektor generalny Grupy Saint-Gobain.

Program obchodów 350-lecia Saint-Gobain przewiduje wiele spektakularnych wydarzeń. Ich inauguracja odbyła się 9 stycznia 2015 w Szanghaju i są to futurystyczne podróżujące pawilony, które symbolizują innowacyjne osiągnięcia firmy, jej wiedzę i doświadczenie w obszarze materiałów budowlanych.

Jubileusz Saint-Gobain
Autor: Saint-Gobain

Podróżujące pawilony Saint-Gobain to cztery sześciany, zbudowane z materiałów produkowanych przez marki Saint-Gobain. Każdy pawilon odwołuje się do jednego z ludzkich zmysłów:
„Patrz” - nawiązuje do długiej tradycji produkcji szkła przez Grupę. Sześcian odbija światło dzienne i niebo, zaś w nocy jest podświetlony lampami LED. Zastosowane techniki umożliwiają niezwykle widowiskową zabawę światłem.
„Słuchaj” - odzwierciedla wiedzę i kompetencje Saint-Gobain z zakresu akustyki. Wyłożony specjalną wykładziną sześcian daje uczucie akustycznej czystości i miękkości, aż do warunków absolutnej ciszy, gdzie nie przedostają się żadne dźwięki z zewnątrz.
„Baw się kolorami” – to pawilon poświęcony wyobraźni i umiejętności używania materiałów w kontekście kolorów, które wpływają nie tylko na nasze postrzeganie świata, ale również samopoczucie. Konstrukcję tworzą dwa obracające się pierścienie - jeden zbudowany z dużych, kolorowych, szklanych paneli, a drugi z tradycyjnego i teksturowanego szkła.
„Twórz” – to symbol innowacyjności Grupy i jej skupienia się na przyszłości. W ciągu dnia pawilon przypomina spiralne schody, dając optyczne wrażenie ruchu w górę, natomiast w nocy, dzięki odpowiedniemu podświetleniu lampami LED, staje się futurystyczną instalacją.
W ekspozycji jest również piąty pawilon reprezentacyjny, w którym można poznać historię i misję Saint-Gobain. 

Podróżujące pawilony są na razie w Szanghaju, w kwietniu zawitają do Sao Paulo w Brazylii, w czerwcu do Filadelfii i w końcu do Paryża w październiku.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej