Kontrola dostępu w obiektach użyteczności publicznej. Jakie wymagania musi spełniać dla tego typu budynków?

2019-10-11 9:50 Winkhaus
Elektroniczna kontrola dostepu winkhaus
Autor: Winkhaus Nowoczesny biurowiec PPL SONATA znajdujący się w Warszawie z kontrolą dostępu blueSmart

Budynki użyteczności publicznej muszą spełniać określone wymagania techniczne, które mają na celu zapewnienie m.in. bezpiecznego i wygodnego z nich korzystania wszystkim zainteresowanym. Budynki publiczne nie mogą prawidłowo funkcjonować bez nowoczesnych systemów kontroli dostępu.

Budynki publiczne, jak urzędy i budynki oświaty, kultury, także placówki medyczne bądź archiwa wymagają szczególnej dbałości o bezpieczeństwo przechowywanej dokumentacji, eksponatów oraz sprzętu. Nieodłącznym elementem organizacji wewnętrznej takich obiektów jest kontrola dostępu do pomieszczeń. Monitoruje ona ruch personelu oraz eliminuje przypadki przedostania się do stref chronionych osób nieupoważnionych.

Zarządzanie obiektami użyteczności publicznej

Instytucje publiczne często dysponują budynkami, które mieszczą się w różnych częściach miasta, mają też filie poza miastem. Takie rozproszenie budynków utrudnia zarządzanie nimi. Rozwiązaniem jest bezprzewodowy system kontroli dostępu Winkhaus blueSmart, oparty na wkładkach i kluczach elektronicznych. Umożliwia on łatwą obsługę jednym kluczem wszystkich pomieszczeń, do których powinien mieć dostęp dany pracownik. Uprawnienia dostępowe mogą być nadawane czasowo, a zagubiony klucz można łatwo wyeliminować z systemu bez konieczności wymiany wkładek. Wkładka elektroniczna zapisuje historię 2000 ostatnich zdarzeń, można więc prześledzić obecność poszczególnych osób w danym pomieszczeniu, a także próby użycia nieautoryzowanego klucza. Zaletą systemu blueSmart jest także odporność na mechaniczny atak. Wkładkę blueSmart wyróżnia atest IMP 6.2. 

System elektronicznych wkładek i kluczy blueSmart nie tylko elastycznie dopasowuje się do specyfiki danego obiektu, ale może także pełnić dodatkowe funkcje. Zarządza dostępem do pomieszczeń, rejestruje różnego typu działania użytkowników kluczy i umożliwia ich kontrolowanie oraz rozliczanie.

Brak okablowania i łatwość montażu sprawia, że system blueSmart nadaje się do obiektów poddawanych modernizacji. Nie wymaga ingerencji w strukturę budynku. W razie potrzeby można go rozbudować o kolejne pomieszczenia i użytkowników.

Najpopularniejsze funkcje systemu blueSmart:

  • korzystanie z urządzeń w budynku (urządzeń biurowych, ale także np. ekspresu do kawy),
  • sterowanie drzwiami automatycznymi,
  • rejestracja czasu pracy,
  • dostęp i korzystanie z miejsc parkingowych,
  • zarządzanie dostępem do szaf, kontenerów itp.

Potrzebujesz szczegółowych informacji? Zapytaj

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej