Jak sprawdza się system kontroli dostępu blueSmart - case study. FILM

2019-10-10 14:32 Winkhaus
Elektroniczna kontrola dostepu winkhaus
Autor: Winkhaus W nowoczesnej siedzibie firmy Domel, producenta okien z Łomży, zainstalowano system blueSmart

System kontroli dostępu blueSmart obsługuje w tym budynku drzwi wejściowe, pomieszczenia biurowe, archiwum, serwerownię, szatnie, gabinety zarządu i sale konferencyjne. Łącznie zamontowano 38 elektronicznych wkładek, 2 czytniki online i 220 elektronicznych kluczy. Jak sprawdza się kontrola dostępu blueSmart?

Kontrola dostępu w budynku biurowym

W 2016 roku firma Domel (producent stolarki) podjęła decyzję o zmianie siedziby. Miało to na celu zoptymalizować produkcję i zapewnić zatrudnionej kadrze lepsze warunki pracy. Nowy budynek biurowy wraz z halą magazynowo-produkcyjną o powierzchni ponad 10 000 m² miał być krokiem w stronę innowacyjnych i komfortowych rozwiązań.

W poprzedniej siedzibie kieszenie każdego pracownika wypełniał pęk kluczy, z których każdy służył do innego pomieszczenia. Wielokrotnie odnotowywano przypadki ich zagubienia i w konsekwencji konieczna była wymiana wkładek w drzwiach do pomieszczeń, które zagubione klucze otwierały. Było to nie tylko czasochłonne, ale też kosztowne. W dodatku firmie zależało na zwiększeniu kontroli nad dokumentacją techniczną. Silny nacisk postawiono na wygodę i bezpieczeństwo, co sprzyja efektywnej pracy. Z tego też względu poszukiwano technologii, która zastąpi konwencjonalne zamykanie drzwi.

Firma Domel zdecydowała się na system elektronicznej kontroli dostępu Winkhaus blueSmart.

Winkhaus blueSmart
Autor: Winkhaus Nowa siedziba firmy Domel, w której kontrolę dostępu i nadzór zapewnia system blueSmart

Jak sprawdza się system blueSmart?

W skład systemu wchodzą bezprzewodowe wkładki i klucze, które komunikują się ze sobą, działając w tzw. sieci wirtualnej. System jest zarządzany z poziomu profesjonalnego oprogramowania blueControl Start, które umożliwia wprowadzenie szeregu indywidualnie dopasowanych ustawień. Winkhaus blueSmart to narzędzie ergonomiczne i kompaktowe. Pozwala ono ograniczyć ilość stosowanych dotychczas kluczy do jednego oprawionego w plastik chipu, na którym zapisane są uprawnienia dostępowe. Przy pomocy oprogramowania administrator udziela dostępów osobom, które mają pełnoprawnie korzystać z określonej przestrzeni, oraz ustala czas ważności kluczy w zależności od charakteru i godzin pracy, czyli nadaje tzw. profile czasowe. Oznacza to, że osoba posługująca się danym kluczem będzie miała dostęp do określonych pomieszczeń w obiekcie w wyznaczonych godzinach.

Możliwości dla administratora systemu kontroli dostępu

W pamięci elektronicznych wkładek rejestrowana jest data i godzina użycia każdego klucza, dzięki temu możliwe jest śledzenie historii wejść do konkretnego pomieszczenia w zakładzie. Administrator systemu może analizować godziny wejść i wyjść, stan baterii, jak i wszystkie próby dostania się do pomieszczeń kluczem nieuprawnionym do ich otwierania.

W razie kradzieży, klucz można szybko zablokować, a tym samym uniemożliwić dostęp do budynku niepożądanym gościom. Również zagubienie klucza przez pracownika przestało stanowić problem, gdyż wymiana wiąże się z wydatkiem zaledwie kilku złotych.

System dostępowy bez okablowania

Jednym z istotnych argumentów podczas wyboru systemu do firmy była także łatwość i szybkość instalacji. blueSmart nie wymaga okablowania, a zasilane bateriami wkładki montuje się - identycznie jak ich odpowiedniki mechaniczne - w otworach szyldów drzwiowych. Żywotność baterii nie jest problemem, ponieważ wytrzymują one 25 000 użyć lub około 6 lat w trybie czuwania. 

Ciekawą funkcją jest obsługa automatycznych drzwi do działu produkcji za pomocą uprawnionych kluczy i umieszczonego przy drzwiach czytnika. Pracownicy mogą otwierać drzwi swoim kluczem tylko w określonych dniach i godzinach, co eliminuje ryzyko nieuprawnionego dostępu poza godzinami pracy. Funkcja jest bardzo wygodna, ponieważ umożliwia korzystanie z tych drzwi także podczas wychodzenia na zewnątrz hali na przerwę. Łącznie zamontowano w obiekcie 38 elektronicznych wkładek, 2 czytniki online i 220 kluczy. Zespół firmy Domel korzysta z rozwiązania firmy Winkhaus od ponad roku – to dość czasu, by w pełni odkryć jego przewagę nad tradycyjnym mechanizmem.

Potrzebujesz szczegółowych informacji? Zapytaj

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej