blueSmart w obiektach sportowych. Najważniejsze zagadnienia związane z kontrolą dostępu w obiektach sportowych

2019-10-10 17:59
stadion winkhaus
Autor: Winkhaus Wielkokubaturowe obiekty sportowe, na których organizowane są różnego typu imprezy masowe szczególnie wymagają sprawnych i inteligentnych systemów kontroli dostępu

Wielkokubaturowe obiekty sportowe, zwłaszcza stadiony, na których organizowane się różnego rodzaje imprezy masowe nawet na kilkadziesiąt tysięcy osób wymagają szczególnie zaawansowanych systemów kontroli dostępu.

Systemy kontroli dostępu w obiektach sportowych wykorzystywane są nie tylko w czasie imprez, ale również do codziennej obsługi tego typu obiektów. 

Inteligentne systemy kontroli dostępu Winkhaus, opracowane do rożnego typu i różnej wielkości obiektów, pozwalają bezpiecznie i wygodnie zarządzać dostępem do poszczególnych pomieszczeń. Z powodzeniem sprawdzają się też na europejskich stadionach. Przykładem jest chociażby Stadion Narodowy w Bukareszcie, HDI Arena w Hannowerze czy Ghelamco Arena w Gandawie.

Z punktu widzenia osób zarządzających stadionami największą zaletą systemów Winkhaus jest ich elastyczność. W zależności od imprez odbywających się w obiekcie, system kontroli dostępu może być błyskawicznie „projektowany na nowo”: dostępy do poszczególnych pomieszczeń nadawane są w ramach schematu obowiązującego dla bieżącej imprezy. Odbywa się to w komputerze administratora. W taki sam sposób, łatwo i szybko, administrator przywraca schemat dostępu sprzed imprezy, obowiązujący dla stałych użytkowników stadionu.

Systemy klucza elektronicznego nie tylko sterują bezprzewodową kontrolą dostępu. Rejestrują też ruchy użytkowników i zliczają usługi, z których korzystają. Działają bezprzewodowo, mimo to mają zalety systemów działających online.

Oto najważniejsze cechy systemu kontroli dostępu, które sprawdzą się w obiektach sportowych:

  • brak okablowania - system kontroli dostępu blueSmart jest całkowicie bezprzewodowy;
  • na wkładkach elektronicznych zapisywane są uprawnienia dostępowe oraz informacje o użyciach kluczy zarówno uprawnionych użytkowników, jak i nieuprawnionych. Pozwala to na dokładne sprawdzenie, kiedy dany klucz został użyty do otwarcia drzwi danego pomieszczenia;
  • wygoda obsługi - administrator obiektu może za pomocą oprogramowania, w każdej chwili nadawać i zmieniać uprawnienia dla każdego klucza z osobna;
  • możliwość błyskawicznego zablokowania klucza - w sytuacji, w której ktoś zgubi klucz lub też zostanie skradziony - osoba, która wejdzie w jego posiadanie nie będzie mogła dostać się do otwieranych za jego pomocą pomieszczeń;
  • nadawanie dostępów na określony czas. Administrator może regulować, w jakich godzinach i do jakich pomieszczeń będą wchodzić do obiektu pracownicy, firma sprzątająca itp.;
  • wielkość obiektu nie ma znaczenia – system obsługuje duże obiekty o złożonej strukturze organizacyjnej, wymagającej zastosowania nawet do 195 000 komponentów.

Potrzebujesz szczegółowych informacji? Zapytaj

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej