Trendy w oświetleniu salonów samochodowych i sklepów sieciowych - HSK Ledy

2022-05-19 14:32 Materiał sponsorowany
HSK Ledy salon Mercedesa
Autor: HSK Ledy Najnowsza realizacja HSK LEDY - salon Mercedes-Benz w Bielsku-Białej zrealizowany jako jeden z pierwszych w Polsce zgodnie z najnowszym podręcznikiem sieci

Oświetlenie salonów sprzedaży dużych marek to wyzwanie dla projektantów. Z jednej strony designem oświetlenia kierują manuale, czyli podręczniki, którymi każda marka określa oczekiwany wygląd swoich sklepów i salonów. Z drugiej strony mamy architekturę wnętrza i normy oświetleniowe. Aby sprostać tym wymaganiom, warto skorzystać z oferty dystrybutora oświetlenia z doświadczeniem w tego rodzaju realizacjach.

Firma HSK LEDY dostarcza oświetlenie LED do wielu galerii, salonów i butików. Do najciekawszych realizacji należą oczywiście salony samochodowe, w których ambitna architektura łączy się z najwyższymi wymaganiami oświetleniowymi. Na co więc najczęściej kładzie się nacisk przy wyborze oświetlenia dla sieci sprzedaży?

Wysokie natężenie oświetlenia

W branży automotive i nie tylko stawia się na wysokie natężenia oświetlenia - co najmniej 1000lx na poziomie karoserii samochodu. Daje to wspaniale widoczny nocą efekt wylewania się światła przez szklane elewacje budynku. Obok takiego salonu nikt nie przejdzie obojętnie. W przypadku takich realizacji jednym z celów jest uzyskanie wysokich natężeń światła, dających efekt wylewającego się światła przez szklaną elewację salonu.

Temperatura barwowa dopasowana do charakteru sprzedaży

W wielu sklepach aranżacja wymaga zastosowania diod RGB, by budować charakter poszczególnych stref. Ważniejsze jednak jest, by światło białe, które stanowi podstawę  oświetlenia było dobrane odpowiednio do charakteru sprzedaży. Zimną biel (powyżej 5000K) stosuje się coraz rzadziej, głównie w miejscach, które chcą podkreślać nowoczesny, dynamiczny styl. Białe neutralne światło (4000K) znajduje zastosowanie w większości sklepów i jest to słuszna decyzja. Eksperci zwracają uwagę na to, że niebieska składowa światła białego wywołuje w ludzkim mózgu blokadę wydzielania melatoniny, zwanej hormonem snu. To, podobnie jak rytmiczna, intensywna muzyka może pobudzać do działania i przyspieszać decyzje zakupowe. Światło cieplejsze (ok 3000K) zaleca się do stosowania w sklepach butikowych z ubraniami (w tym świetle postrzegamy się jako bardziej atrakcyjni, opaleni), a także restauracjach i strefach obsługi klienta, żeby wprawić klientów w spokojniejszy nastrój. 

Salon 4F HSK Ledy
Autor: HSK Ledy Oświetlenie salonu z odzieżą sportową 4F - w przymierzalniach zastosowano cieplejsze, doskonale rozproszone światło, dzięki któremu klienci wyglądają korzystnie

Odpowiednie oddawanie barw Ra

Dzięki coraz lepszej jakości źródeł światła dostępnych na rynku, w salonach sprzedaży i sklepach standardem staje się instalacja oświetlenia o wysokim współczynniku oddawania barwa Ra>90 a nawet Ra>97. Zastosowanie takiego światła gwarantuje, że zakupy (samochód, nowe ubranie czy meble) będą wyglądać dokładnie tak samo w świetle dziennym, jak na ekspozycji.

Salon 4F HSK Ledy
Autor: HSK Ledy Salon 4F w Ostrowcu - elastyczna aranżacja oświetlenia w parze z wysokim oddawaniem barw - Reflektory szynowe LIRA HSK

Dopasowanie do architektury wnętrza

Wszystkie te parametry można z łatwością osiągnąć dzięki technologii LED. Profesjonalni producenci jak HSK LEDY oferują światło o wysokich parametrach w wielu różnych wariantach opraw. Najczęstszym wyborem w branży retail są reflektory szynowe, które pozwalają na doświetlenie wybranych sfer, co kieruje uwagę klientów na promowane produkty. Rearanżacja ekspozycji nie stanowi żadnego problemu. Reflektory (zwane niekiedy projektorami 3F) można z łatwością, bez użycia narzędzi przepinać wzdłuż szyn trójfazowych, do których są wpięte.

salon win HSK Ledy
Autor: HSK Ledy Salon win przy ul. Złotej w Warszawie - Ciepłe światło 3000K i reflektory doświetlające punktowo wybrane półki

Równie efektowne oświetlenie przestrzeni sklepu można uzyskać instalując linie świetlne. Takie rozwiązanie sprawdza się wyjątkowo dobrze w branży automotive. Światła jest dużo, a karoserie samochodów i szklane elewacje multiplikują linie, dając efekt przestrzeni. W oprawach liniowych tego typu doskonale działa ściemnianie - można dowolnie budować nastrój w zależności od pory dnia i potrzeb salonu.

HSK Ledy salon Mercedesa
Autor: HSK Ledy Salon Mercedes Benz oświetlony liniami LED Antilia. Światło najwyższej jakości w połączeniu z inteligentnym systemem sterowania

W wyjątkowo wysokich obiektach oświetlenie sklepu można zrealizować oprawami typu high-bay. Lampy takie, kojarzone najczęściej z obiektami przemysłowymi, okazują się doskonałym rozwiązaniem w minimalistycznych, postindustrialnych wnętrzach. Zamówienie takich opraw u producenta pozwala na dobór matryc LED o parametrach odpowiednich do branży retail i automotive - z doskonałym, stabilnym światłem o wysokim oddawaniu barw. Jednocześnie wydajność takich opraw (nawet 150 lm/W) pozwala ograniczyć koszty energii elektrycznej.

salon toyoty hsk ledy
Autor: HSK Ledy Dwie części salonu sieci Toyota Anwa - niska została oświetlona panelami LED, w wysokiej (ponad 7m) zastosowano oprawy High-Bay o temperaturze barwowej 5000K i oddawaniu barw Ra>92

Więcej realizacji i inspiracji oświetleniowych w branży automotive i retail: www.hskledy.com.pl

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej