Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Rondo de Gaulle'a w Warszawie

Rondo de Gaulle'a w Warszawie

Rondo de Gaulle'a również zniknie w związku z modernizacją podziemnej linii średnicowej. PKP S.A. planuje bowiem pod dzisiejszym rondem nowy przystanek kolejowy.

Autor: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Rondo Dmowskiego w Warszawie

Rondo Dmowskiego w Warszawie

Rondo Dmowskiego ma zniknąć po 2030 r. (dokładny termin nieznany). Ma to związek z planowanym remontem tunelu kolejowego pod centrum Warszawy.

Autor: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Rondo Wiatraczna w Warszawie

Rondo Wiatraczna w Warszawie

Rondo Wiatraczna zniknie w związku z budową 3. linii metra, obecnie planowaną w latach 2028–2031. Jedna ze stacji M3 wypadnie właśnie pod dzisiejszym rondem.

Autor: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Rondo Dmowskiego w Warszawie

Rondo Dmowskiego w Warszawie

Po zakończeniu remontu kolejowej linii średnicowej (w tym przebudowie tunelu pod centrum) ulice nad tunelem zostaną odbudowane w nowym kształcie. Rondo Dmowskiego zmieni się w zwykłe skrzyżowanie.

Autor: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Rondo Wiatraczna w Warszawie

Rondo Wiatraczna w Warszawie

Żeby ułatwić przesiadki do metra, pętla tramwajowa zostanie przesunięta na wschód, poza dzisiejsze rondo, a przystanki autobusowe zostaną zgrupowane w jednym miejscu.

Autor: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Rondo de Gaulle'a w Warszawie

Rondo de Gaulle'a w Warszawie

Nie jest jeszcze znany dokładny projekt zmian w tej okolicy. Warto jednak pamiętać o planach zwężenia al. Jerozolimskich w centrum miasta (również po 2030 r.).

Autor: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Rondo Dmowskiego w Warszawie

Rondo Dmowskiego w Warszawie

Zmiana ronda w skrzyżowanie pozwoli wybudować 4 nowe przejścia dla pieszych (tuż przy tarczy dzisiejszego ronda). Ułatwi to przesiadki na tramwaje i ruch pieszy oraz rowerowy w okolicy.

Autor: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Rondo de Gaulle'a w Warszawie

Rondo de Gaulle'a w Warszawie

Wraz z przebudową ronda de Gaulla'a (po 2030 r.) powstanie komplet naziemnych przejść dla pieszych.

Autor: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Rondo Wiatraczna w Warszawie

Rondo Wiatraczna w Warszawie

Przesunięcie pętli tramwajowej pozwoli zwolnić przestrzeń nad stacją metra. Powstanie tu wielofunkcyjny plac miejski z nową zielenią.

Autor: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Rondo Dmowskiego w Warszawie

Rondo Dmowskiego w Warszawie

Warto dodać, że wraz z przebudową ronda na skrzyżowanie zniknie także przejście podziemne pod nim. Możliwość przejścia pod ziemią pozostanie tylko w kilku relacjach (np. od metra w kierunku Rotundy), ale nie będzie już tunelu pieszego okrążającego całe rondo, gdyż po przebudowie linii średnicowej zabraknie na niego miejsca.

Autor: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Rondo Wiatraczna w Warszawie

Rondo Wiatraczna w Warszawie

Zmiany w okolicy dzisiejszego ronda Wiatraczna planowane są w 2031 r. lub później.

Autor: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Rondo de Gaulle'a w Warszawie

Rondo de Gaulle'a w Warszawie

Po przebudowie zamiast ronda powstanie zwykłe skrzyżowanie, z którego można będzie zejść pod ziemię i wsiąść do pociągu. Charakterystyczna palma pozostanie w tej okolicy, ale zostanie przesunięta w inne miejsce przy skrzyżowaniu.

Autor: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Rondo Dmowskiego w Warszawie

Rondo Dmowskiego w Warszawie

Wraz z przebudową ronda mają też zostać wydłużone i poszerzone przystanki tramwajowe.

Autor: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Rondo de Gaulle'a w Warszawie

Rondo de Gaulle'a w Warszawie

Nowe aleje Jerozolimskie będą mieć 1 pas dla samochodów, 1 buspas oraz 1 pas do parkowania. Pojawią się też drogi dla rowerów, szersze chodniki oraz nowa zieleń.

Autor: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Rondo Wiatraczna w Warszawie

Rondo Wiatraczna w Warszawie

Zmieni się też układ ulic. Zamiast okrążać rondo, al. Stanów Zjednoczonych pobiegnie w całości po jego zachodniej stronie, a al. Grochowska w całości po północnej stronie. Powstanie zatem zwykłe skrzyżowanie w rejonie północno-zachodniego skraju dzisiejszego ronda.

Autor: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Powrót
Rondo de Gaulle'a w Warszawie
Rondo Dmowskiego w Warszawie
Rondo Wiatraczna w Warszawie
Rondo Dmowskiego w Warszawie
Rondo Wiatraczna w Warszawie
Rondo de Gaulle'a w Warszawie
Rondo Dmowskiego w Warszawie
Rondo de Gaulle'a w Warszawie
Rondo Wiatraczna w Warszawie
Rondo Dmowskiego w Warszawie
Rondo Wiatraczna w Warszawie
Rondo de Gaulle'a w Warszawie
Rondo Dmowskiego w Warszawie
Rondo de Gaulle'a w Warszawie
Rondo Wiatraczna w Warszawie
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...
powiększone zdjęcie
email