Łącznik PKP Warszawa Śródmieście – metro Centrum. Wariant IIIB

Łącznik PKP Warszawa Śródmieście – metro Centrum. Wariant IIIB

Możliwe warianty łącznika między stacją PKP Warszawa Śródmieście a stacją metra Centrum na M1
Autor: ILF Consulting Engineers Polska/Metro Warszawskie, Materiały prasowe
Rozwiń
Łącznik PKP Warszawa Śródmieście – metro Centrum. Wariant IIIB

Łącznik PKP Warszawa Śródmieście – metro Centrum. Wariant IIIB

Podziemny łącznik ułatwi przesiadki między metrem a koleją. Miasto zamówiło analizę możliwych połączeń, która wskazała 3 warianty łącznika. Portal transport-publiczny.pl nieoficjalnie dowiedział się, że miasto preferuje ponoć wariant III B (na wizualizacjach).

Autor: ILF Consulting Engineers Polska/Metro Warszawskie, Materiały prasowe
Rozwiń
Łącznik PKP Warszawa Śródmieście – metro Centrum. Wariant IIIB

Łącznik PKP Warszawa Śródmieście – metro Centrum. Wariant IIIB

Wariant IIIB pozwoli pasażerom wysiadającym na PKP Warszawa Śródmieście zejść do tunelu pod stacją i dotrzeć nim wprost na perony metra Centrum. Wejścia na perony znajdowałyby się niedaleko schodów ruchomych na plac nazywany Patelnią.

Autor: ILF Consulting Engineers Polska/Metro Warszawskie, Materiały prasowe
Rozwiń
Łącznik PKP Warszawa Śródmieście – metro Centrum. Wczesna wizualizacja

Łącznik PKP Warszawa Śródmieście – metro Centrum. Wczesna wizualizacja

Powyższa wizualizacja przedstawia możliwy wygląd stacji PKP Warszawa Śródmieście po remoncie i budowie łącznika. Została ona zaprezentowana przez PKP PLK na wczesnym etapie prac, a więc może być nieaktualna. Na tym obrazku łącznik widać na najniższym poziomie, pod peronami stacji kolejowej.

Autor: PKP PLK, Materiały prasowe
Rozwiń
Łącznik PKP Warszawa Śródmieście – metro Centrum. Wariant IIIA

Łącznik PKP Warszawa Śródmieście – metro Centrum. Wariant IIIA

Inny analizowany wariant łącznika to wariant IIIA. W tej wersji łącznik również łączyłby bezpośrednio stację kolejową i perony metra Centrum. Inna byłaby jednak lokalizacja wejść na perony.

Autor: ILF Consulting Engineers Polska/Metro Warszawskie, Materiały prasowe
Rozwiń
Łącznik PKP Warszawa Śródmieście – metro Centrum. Wariant IIIA

Łącznik PKP Warszawa Śródmieście – metro Centrum. Wariant IIIA

W wariancie IIIA na peronie w stronę Kabat wejście do łącznika byłoby obok schodów ruchomych przy południowej głowicy stacji (na Patelnię). Z kolei na peronie w stronę Młocin wejście znalazłoby się blisko południowego krańca peronu, między schodami ruchomymi a ścianą czołową stacji.

Autor: ILF Consulting Engineers Polska/Metro Warszawskie, Materiały prasowe
Rozwiń
Łącznik PKP Warszawa Śródmieście – metro Centrum. Wariant IIIA

Łącznik PKP Warszawa Śródmieście – metro Centrum. Wariant IIIA

Termin budowy łącznika nie jest obecnie pewny. PKP chce zrealizować swoją część (pod stacją Warszawa Śródmieście) w trakcie remontu linii średnicowej, czyli do połowy 2029 r. Miasto nie podało jeszcze terminu realizacji swojej części.

Autor: ILF Consulting Engineers Polska/Metro Warszawskie, Materiały prasowe
Rozwiń
Powrót
Łącznik metro Centrum – PKP Warszawa Śródmieście
Łącznik PKP Warszawa Śródmieście – metro Centrum
Łącznik metro Centrum – PKP Warszawa Śródmieście
Łącznik metro Centrum – PKP Warszawa Śródmieście
Łącznik metro Centrum – PKP Warszawa Śródmieście
Łącznik PKP Warszawa Śródmieście – metro Centrum
Łącznik metro Centrum – PKP Warszawa Śródmieście
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...
powiększone zdjęcie
email