Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Wizualizacja peronu i wiaty wejściowej jednej ze stacji 3. linii metra w Warszawie

Wizualizacja peronu i wiaty wejściowej jednej ze stacji 3. linii metra w Warszawie

Wizualizacja peronu i wiaty wejściowej jednej ze stacji 3. linii metra w Warszawie
Źródło: Metro Warszawskie
Rozwiń
Wizualizacja wejść do stacji 3. linii metra na Pradze-Południe

Wizualizacja wejść do stacji 3. linii metra na Pradze-Południe

Wizualizacja wejść do stacji 3. linii metra na Pradze-Południe
Źródło: Metro Warszawskie
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – wejście na stację Dworzec Wschodni

3. linia metra w Warszawie – wejście na stację Dworzec Wschodni

Wejścia na stacje M3 mają być przeszklone i zielone (rozchodnik na dachu). Linię zaprojektowano minimalistycznie w celu obniżenia kosztów budowy. Stacje będą krótsze, z mniejszą liczbą wejść i podobne do siebie z wyglądu.

Źródło: ILF Consulting Engineers Polska
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – stacja Dworzec Wschodni

3. linia metra w Warszawie – stacja Dworzec Wschodni

3. linia metra Warszawa wizualizacja firmy ILF
Źródło: ILF Consulting Engineers Polska
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – peron stacji Dworzec Wschodni

3. linia metra w Warszawie – peron stacji Dworzec Wschodni

3. linia metra w Warszawie, wizualizacja firmy ILF.
Źródło: ILF Consulting Engineers Polska
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – hala odpraw stacji Dworzec Wschodni

3. linia metra w Warszawie – hala odpraw stacji Dworzec Wschodni

3. linia metra Warszawa wizualizacja firmy ILF
Źródło: ILF Consulting Engineers Polska
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – stacja Mińska

3. linia metra w Warszawie – stacja Mińska

3. linia metra Warszawa wizualizacja firmy ILF
Źródło: ILF Consulting Engineers Polska
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – wejście do stacji Mińska

3. linia metra w Warszawie – wejście do stacji Mińska

3. linia metra Warszawa wizualizacja firmy ILF
Źródło: ILF Consulting Engineers Polska
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – hala odpraw stacji Mińska

3. linia metra w Warszawie – hala odpraw stacji Mińska

3. linia metra Warszawa wizualizacja firmy ILF
Źródło: ILF Consulting Engineers Polska
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – peron stacji Mińska

3. linia metra w Warszawie – peron stacji Mińska

3. linia metra Warszawa wizualizacja firmy ILF
Źródło: ILF Consulting Engineers Polska
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – stacja Rondo Wiatraczna

3. linia metra w Warszawie – stacja Rondo Wiatraczna

3. linia metra Warszawa wizualizacja firmy ILF
Źródło: ILF Consulting Engineers Polska
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – wejście do stacji Rondo Wiatraczna

3. linia metra w Warszawie – wejście do stacji Rondo Wiatraczna

Pierwszy odcinek 3. linii metra Warszawa chce zbudować do 2031 r.
Źródło: ILF Consulting Engineers Polska
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – peron stacji Rondo Wiatraczna

3. linia metra w Warszawie – peron stacji Rondo Wiatraczna

3. linia metra w Warszawie, wizualizacja firmy ILF
Źródło: ILF Consulting Engineers Polska
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – hala odpraw stacji Rondo Wiatraczna

3. linia metra w Warszawie – hala odpraw stacji Rondo Wiatraczna

3. linia metra Warszawa wizualizacja firmy ILF
Źródło: ILF Consulting Engineers Polska
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – stacja Ostrobramska

3. linia metra w Warszawie – stacja Ostrobramska

3. linia metra Warszawa wizualizacja firmy ILF
Źródło: ILF Consulting Engineers Polska
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – wejście do stacji Ostrobramska

3. linia metra w Warszawie – wejście do stacji Ostrobramska

3. linia metra Warszawa wizualizacja firmy ILF
Źródło: ILF Consulting Engineers Polska
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – hala odpraw stacji Ostrobramska

3. linia metra w Warszawie – hala odpraw stacji Ostrobramska

3. linia metra Warszawa wizualizacja firmy ILF
Źródło: ILF Consulting Engineers Polska
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – peron stacji Ostrobramska

3. linia metra w Warszawie – peron stacji Ostrobramska

3. linia metra, wizualizacja firmy ILF
Źródło: ILF Consulting Engineers Polska
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – stacja Jana Nowaka-Jeziorańskiego

3. linia metra w Warszawie – stacja Jana Nowaka-Jeziorańskiego

3. linia metra Warszawa wizualizacja firmy ILF
Źródło: ILF Consulting Engineers Polska
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – wejście do stacji Jana Nowaka-Jeziorańskiego

3. linia metra w Warszawie – wejście do stacji Jana Nowaka-Jeziorańskiego

3. linia metra Warszawa wizualizacja firmy ILF
Źródło: ILF Consulting Engineers Polska
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – hala odpraw stacji Jana Nowaka-Jeziorańskiego

3. linia metra w Warszawie – hala odpraw stacji Jana Nowaka-Jeziorańskiego

3. linia metra Warszawa wizualizacja firmy ILF
Źródło: ILF Consulting Engineers Polska
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – peron stacji Jana Nowaka-Jeziorańskiego

3. linia metra w Warszawie – peron stacji Jana Nowaka-Jeziorańskiego

3. linia metra Warszawa wizualizacja firmy ILF
Źródło: ILF Consulting Engineers Polska
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – stacja Gocław

3. linia metra w Warszawie – stacja Gocław

3. linia metra Warszawa wizualizacja firmy ILF
Źródło: ILF Consulting Engineers Polska
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – wejście do stacji Gocław

3. linia metra w Warszawie – wejście do stacji Gocław

3. linia metra Warszawa wizualizacja firmy ILF
Źródło: ILF Consulting Engineers Polska
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – hala odpraw stacji Gocław

3. linia metra w Warszawie – hala odpraw stacji Gocław

3. linia metra Warszawa wizualizacja firmy ILF
Źródło: ILF Consulting Engineers Polska
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – peron stacji Gocław

3. linia metra w Warszawie – peron stacji Gocław

3. linia metra Warszawa wizualizacja firmy ILF
Źródło: ILF Consulting Engineers Polska
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – stacja techniczno-postojowa Kozia Górka

3. linia metra w Warszawie – stacja techniczno-postojowa Kozia Górka

3. linia metra Warszawa wizualizacja firmy ILF
Źródło: ILF Consulting Engineers Polska
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – mapa odcinka praskiego

3. linia metra w Warszawie – mapa odcinka praskiego

Pierwszy odcinek M3 pobiegnie z Gocławia ku stacji Stadion Narodowy. Tam pasażerów z Pragi-Południe czeka obowiązkowa przesiadka na linię M2, gdyż układ torów w tym miejscu nie pozwala na bezpośredni przejazd z Gocławia do centrum.

Źródło: UM Warszawa
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – proponowana kolorystyka stacji

3. linia metra w Warszawie – proponowana kolorystyka stacji

Firma ILF zaplanowała, że wszystkie stacje będą niemal identyczne, różniące się głównie kolorystyką. Na obrazku widać proponowane kolory. Dzięki temu budowa będzie tańsza, a stacje nadal będzie się dało odróżnić na pierwszy rzut oka.

Źródło: ILF Consulting Engineers Polska/UM Warszawa
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – plan 5 linii metra w 2050 r.

3. linia metra w Warszawie – plan 5 linii metra w 2050 r.

Aktualne plany miasta zakładają wybudowanie do 2050 r. sieci 5 linii metra. Jak widać, oznaczona kolorem zielonym linia M3 ma docelowo liczyć 15 stacji. Planuje się przedłużenie z Gocławia w kierunku Siekierek, Sielc, dolnego Mokotowa, Służewca i Ochoty (stacja końcowa przy PKP Żwirki i Wigury, przesiadkowa na linię M4).

Źródło: UM Warszawa
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – słabe prognozowane wyniki przewozowe

3. linia metra w Warszawie – słabe prognozowane wyniki przewozowe

Eksperci firmy ILF przedstawili prognozowane przewozy metrem w godzinach szczytu porannego w 2050 r. (uwzględniono powstające nowe osiedla itd.). Im grubsza i ciemniejsza linia, tym więcej osób ma jeździć na danym odcinku. Jak widać, linia M3 będzie miała zdecydowanie najsłabsze wyniki w całej sieci (maksymalnie ok. 6 tys. pasażerów na godzinę na kierunek).

Źródło: ILF Consulting Engineers Polska
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – rozważane warianty M3

3. linia metra w Warszawie – rozważane warianty M3

Schemat pokazujący, jakie warianty praskiego odcinka M3 rozważano (analiza z 2019 r.). Kolor zielony to pierwotna koncepcja, kolor czerwony – wariant ostatecznie wybrany do realizacji, zaś kolor niebieski – proponowany przez ekspertów wariant z linią rozwidlającą się na dwie odnogi.

Źródło: ILF Consulting Engineers Polska/UM Warszawa
Rozwiń
3. linia metra w Warszawie – nieaktualne plany z 2021 r.

3. linia metra w Warszawie – nieaktualne plany z 2021 r.

Taką wizję linii M3 miasto przedstawiło w 2021 r., jednak jest ona już nieaktualna. Po dalszych analizach zrezygnowano z przedłużenia M3 od Stadionu Narodowego do Dworca Zachodniego (częściowo podobną trasą ma pobiec w przyszłości linia metra M5). Z kolei z Gocławia linia M3 faktycznie pobiegnie w stronę stacji Racławicka, ale dalej jej przebieg będzie inny niż na mapce (w stronę PKP Żwirki i Wigury).

Źródło: UM Warszawa/Metro Warszawskie
Rozwiń
Powrót
Wizualizacja peronu i wiaty wejściowej jednej ze stacji 3. linii metra w Warszawie
Wizualizacja wejść do stacji 3. linii metra na Pradze-Południe
3. linia metra Warszawa wizualizacja
3. linia metra Warszawa wizualizacja
3. linia metra Warszawa wizualizacja
3. linia metra Warszawa wizualizacja
3. linia metra Warszawa wizualizacja
3. linia metra Warszawa wizualizacja
3. linia metra Warszawa wizualizacja
3. linia metra Warszawa wizualizacja
3. linia metra Warszawa wizualizacja
3. linia metra Warszawa wizualizacja
3. linia metra Warszawa wizualizacja
3. linia metra Warszawa wizualizacja
3. linia metra Warszawa wizualizacja
3. linia metra Warszawa wizualizacja
3. linia metra Warszawa wizualizacja
3. linia metra Warszawa wizualizacja
3. linia metra Warszawa wizualizacja
3. linia metra Warszawa wizualizacja
3. linia metra Warszawa wizualizacja
3. linia metra Warszawa wizualizacja
3. linia metra Warszawa wizualizacja
3. linia metra Warszawa wizualizacja
3. linia metra Warszawa wizualizacja
3. linia metra Warszawa wizualizacja
3. linia metra Warszawa wizualizacja
3. linia metra w Warszawie
3. linia metra w Warszawie
Mapa planowanej sieci metra w Warszawie
Prognozowane potoki pasażerskie w sieci metra warszawskiego w 2050 r. w godzinach szczytu
3. linia metra w Warszawie
3. linia metra w Warszawie
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...
powiększone zdjęcie
email