Ranking Marek Budowlanych 2010

2011-06-01 13:56
Ranking Marek Budowlanych 2010
Autor: ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku

30 czerwca 2011 r. w Businessman Institute w Warszawie odbędzie się gala Budowlanej Marki Roku 2010. W sześciu edycjach Tytuł Budowlanej Marki Roku został wręczony 133 razy. Nagrody odzwierciedlają stopień konkurencyjności firm w danym roku a klasyfikacja zostaje utworzona w oparciu o analizę wyników badań ankietowych, zrealizowanych techniką CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing).

Tegoroczne badanie wśród firm wykonawczych w sektorze budowlanym zostało przeprowadzone w maju 2011 roku na próbie odrębnie dobranej dla każdej z 20 grup asortymentowych materiałów budowlanych (badanie przeprowadzono na ok. 2000 firm wykonawczych). Wykonawcy wskazali m.in.: marki budowlane najwyższej jakości, marki budowlane o najlepszej relacji cena do jakości oraz marki budowlane najchętniej wybierane. Budowlaną marką roku danej kategorii asortymentowej zostaje marka, która osiągnęła najwyższą ocenę ważoną, tj:

  • marka uznawana za markę najwyższej jakości w porównaniu z konkurencją (waga 40%),
  • marka o najlepszej relacji ceny do jakości (waga 30%),
  • marka najczęściej stosowana przez wykonawców (waga 30%).

Główna nagroda Budowlanej Marki Roku 2010 zostanie przyznana marce, która zdaniem wszystkich przebadanych wykonawców jest:

  • marką najbardziej znaną (waga 50%),
  • marką oferująca najlepszą jakość w porównaniu do konkurencji  (waga 50%).

Laureat głównej nagrody oraz zdobywcy pierwszego miejsca w danej kategorii asortymentowej otrzymają statuetki. Ponadto pierwszym trzem firmom z każdej z dwudziestu grup produktowych wręczone będą Dyplomy, które również poświadczają osiągnięty przez wyróżnioną markę sukces rynkowy.
Gala Wręczania Nagród w Rankingu Marek Budowlanych odbywa się od roku 2001 i od tamtej pory każda kolejna edycja cieszy się ogromnym zainteresowaniem i frekwencją zaproszonych gości. Uczestnikami spotkania są przedstawiciele firm branży budowlanej, laureaci Rankingu, dziennikarze oraz osoby zainteresowane aktualną pozycją firm branży budowlanej na rynku.

Tegoroczna edycja zainspirowała ASM do przeprowadzenia analizy porównawczej wyników Rankingów Marek Budowlanych przeprowadzonych w latach 2008-2011. Opracowanie w formie raportu przedstawia, które marki cieszą się ugruntowaną pozycją, które zaś zwiększyły swój udział w rynku materiałów budowlanych na przestrzeni 4 ostatnich lat. Dodatkowo powyższe zestawienie wyników da możliwość odpowiedzi na pytanie czy postrzeganie danej marki poprzez pryzmat produktów najwyższej jakości, godnych polecenia przez fachowców uległo zmianie w minionych latach. Raporty będą dostępne w następujących kategoriach: wełna mineralna i skalna, styropian, materiały wznoszeniowe, produkty gipsowe do gładzenia i wyrównywania ścian, farby, tynki dekoracyjne, płyty gipsowo-kartonowe, kleje i fugi, kostka brukowa, piany i silikony, drzwi wewnętrzne, profile okienne, okna elewacyjne, podłogi drewniane i laminowane, płytki ceramiczne, kotły grzewcze, grzejniki, okna dachowe, systemy rynnowe, lakiery do drewna.

Program Gali Wręczania Nagród Budowlana Marka Roku 2010

Ranking Marek Budowlanych jest przeprowadzany przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany