Doka z e-sklepem i mobilną platformą obsługi klienta myDoka

2019-10-01 14:46 Materiał sponsorowany redakcja na podstawie materiałów firmy Doka
Doka
Autor: Doka Sklep internetowy Doka działa już od 2017 w Austrii i Niemczech. Platformy sprzedażowe uruchomiono też w 14 krajach na całym świecie, a zarejestrowało się w nich ponad 2800 klientów i zrealizowano około 1300 zamówień. Najczęściej kupowanymi produktami są komponenty i akcesoria szalunkowe

Firma Doka specjalizująca się w produkcji deskowań i szalunków do niemal każdego typu obiektów inżynieryjnych rozwija sieć sprzedaży o...sieć. Teraz produkty Doka będą do kupienia w sklepie internetowym.

Produkty Doka dostępne w e-sklepie

Choć branża budowlana nierozerwalnie kojarzy się z handlem tradycyjnym i relacjami hurtownik – przedstawiciel – wykonawca, taka forma przestała spełniać wymogi nowoczesnego, dynamicznie rozwijającego się rynku. Inwestorzy i wykonawcy liczą na niezawodną, szybką obsługę, oszczędność czasu oraz dostęp do rozwiązań i usług niezależnie od miejsca, w którym się znajdują.
Doka od września uruchamia sklep internetowy shop.doka.com, w którym złożymy zamówienie na szalunki, deskowania i komponenty.

Warto wiedzieć

Według badania Changes to the B2C/B2B Market Structures through E-Commerce, przeprowadzonego przez firmę doradczą Roland Berger, do roku 2030 ćwierć ogółu przychodów w branży budowlanej zostanie wygenerowana online.
W badaniu obejmującym 300 organizacji w sektorze B2B (z których 1/4 pochodziła z branży budowlanej) z Europy, Stanów Zjednoczonych, Australii i Nowej Zelandii, przeprowadzonym przez agencję badawczą Sapio Research, 84% przedsiębiorstw budowlanych na całym świecie zakłada, że w przyszłości będą one sprzedawać swój portfel produktów przez internet.

- Badając proces zakupowy za pośrednictwem e-sklepu, wnioski nasunęły się same: zarówno my, jaki i nasi klienci możemy uzyskać znaczne oszczędności w wewnętrznym procesie rozliczeniowym. Jeszcze ważniejsze jest dla nas to, że nasi klienci mogą zamawiać najczęściej wybierane przez nich produkty niezależnie od pory dnia, miejsca, w którym się znajdują, bez pośredników. Od dłuższego czasu przyzwyczaili się do tego udogodnienia jako osoby prywatne i wiemy, że uważają je również za istotne rozwiązanie w życiu zawodowym. Zresztą, opinie klientów mówią same za siebie. Dlatego też nieustannie dążymy do doskonalenia naszej oferty e-commerce – powiedział Gerald Haring, kierownik działu e-commerce w firmie Doka.

Z e-sklepem Doka szybsza realizacja zamówień

Doka zajmuje się nie tylko obsługą klientów, ale oferuje kompleksową opiekę nad projektami budowlanymi. Tak holistyczne podejście do usług wiąże się z różnorodnymi wymaganiami. Kierownicy budów, w przypadku dużych projektów budowlanych, często potrzebują wsparcia przy wyborze odpowiednich produktów lub porady, czy dany sprzęt lepiej kupić, czy wynająć. Dział sprzedaży Doka dba o specyficzne potrzeby klientów i jest w stanie szybko i bezproblemowo przeprowadzić ich przez proces sprzedaży. Natomiast doświadczeni nabywcy, którzy zarządzają mniejszymi projektami budowlanymi, zazwyczaj z góry wiedzą, czego potrzebują. Tu z pomocą przychodzi sklep internetowy, który oferuje pełne spektrum ofertowe, lepsze zestawienie stanów magazynowych i przyspiesza proces składania zamówień. 

Jednym z charakterystycznych aspektów działalności firmy Doka i jej oferty online jest usługa wynajmu sprzętu oferowana w niektórych krajach. Oznacza to, że nie tylko można zakupić od firmy Doka szalunki ścienne i stropowe, akcesoria budowlane i produkty związane z bezpieczeństwem, ale można je również wynająć.

sklep Doka
Autor: Doka Sklep internetowy Doka umożliwia klientowi dostęp i możliwość zakupu produktów firmy Doka w dowolnym momencie Link: Zapraszamy do sklepu online

Jak działa sklep internetowy Doka?

Odwiedzając witrynę shop.doka.com, mamy dostęp do aktualnego asortymentu produktów i ich cen. Sklep udziela również rekomendacji dotyczących niezbędnych akcesoriów i artykułów uzupełniających, dzięki czemu kompletowanie zamówienia staje się bardziej efektywne. Tematyczne listy zakupów upraszczają dokonywanie regularnych zamówień online.

Po złożeniu zamówienia można śledzić jego status. Wybrane produkty mogą być dostarczane bezpośrednio na wskazany adres lub odbierane w oddziale firmy Doka. Do dyspozycji klienta jest zarówno osobisty doradca, jak i infolinia serwisowa, która udziela porad i odpowiada na wszystkie pytania. 

Centrum obsługi myDoka

Od momentu uruchomienia portalu dla klientów w 2012 r., z myDoka skorzystało już ok. 4500 użytkowników w 21 krajach. Portal oferuje użytkownikom szybki, całodobowy dostęp do najważniejszych danych dotyczących projektu i budowy, co pozwala znacząco zaoszczędzić czas i obniżyć koszty. Od etapu planowania i analizy po kontrolę – system zawsze dostarcza aktualnych informacji o zapasach i transakcjach. Oznacza to, że klient ma dokładny wgląd w proces przepływu towarów i stan magazynowy. Zamiast czasochłonnego porównywania dowodów dostawy, zwrotów i faktur, z myDoka wystarczy kilka kliknięć, aby dowiedzieć się, jaki i ile materiału szalunkowego znajduje się obecnie na stanie.

To ogromna korzyść, która umożliwia optymalizację ilości materiału szalunkowego. Jeśli do celów projektu lub magazynowania potrzebny jest materiał dodatkowy, klient może go łatwo i szybko zamówić we własnym zakresie - za pośrednictwem myDoka.

Serwis zapewnia też możliwość łatwego zwrotu materiału lub szybki transfer produktów między placówkami budowlanymi.

Już wkrótce nowa funkcja - możliwość kierowania placem budowy (ang. Yard Management Service), która umożliwi klientom zarządzanie własnym sprzętem oraz sprzętem wynajmowanym od firmy Doka.

Partnerzy
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej