Autostrady: Polimex-Mostostal na A1
Polimex-Mostostal S.A. (lider), MSF Engenharia S.A.,MSF Polska Sp. z o.o., DOPRASTAV a.s. oraz Zakład Robót Mostowych "MOSTMAR" Marcin i Grzegorz Marcinków Sp. j. - zgodnie z zawartą 22 grudnia 2010 r. z GDDKiA umową - projektują i budują A1 na odcinku Stryków – węzeł Tuszyn. Za 1 158 689 880,68 zł brutto.
Na "Projekt i budowę autostrady A1 Stryków – węzeł Tuszyn na odcinku od km 295+850 (od węzła Stryków I bez węzła) do km 335+937,65” konsorcjum ma 32 miesiące od daty zawarcia umowy. Okres realizacji zamówienia obejmuje również okresy zimowe.
Harmonogram prac przewiduje wybudowanie odcinka autostrady A1 Stryków - w. Tuszyn o nawierzchni sztywnej i długości nieco ponad 37 km, do końca III kwartału 2013 r.
Autostrada A1 Stryków - w. Tuszyn
- klasa techniczna: A;
- prędkość projektowa Vp: 120 km/h ;
- kategoria ruchu: KR6;
- dopuszczalne obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś;
- liczba jezdni: 2,
- liczba pasów ruchu: 2x(2 x 3,75) m;
- szerokość pasu awaryjnego: 3,00 m,
- szerokość pobocza gruntowego: 1,25 m (lub większa jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń brd oraz ochrony środowiska);
- szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami dla odcinka autostrady po nowym przebiegu: 12,50 m w tym opaski 2x0,50 m (planowany II etap budowy autostrady obejmie dobudowę dodatkowego pasa ruchu na obu jezdniach do środka);
- szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami dla odcinka autostrady po istniejącym przebiegu za węzłem „Tuszyn”: 4,50 m w tym opaski 2x0,50 m (planowany II etap budowy autostrady obejmie dobudowę dodatkowego pasa ruchu na obu jezdniach na zewnątrz);
- minimalna szerokość korony dla odcinka autostrady po nowym przebiegu: 36,00 m;
- minimalna szerokość korony dla odcinka autostrady po istniejącym przebiegu: 28,00 m.