Jak cię widzą w ogłoszeniach – tak cię piszą. Sposób na skuteczną promocję usług budowlano-remontowych w internecie

2023-05-26 13:51 Materiał sponsorowany
Jak pozyskiwać Klientów na OLX?
Autor: OLX

Jesteś fachowcem, prowadzisz własną firmę i zastanawiasz się jak poszerzać grono klientów oraz docierać do nowych grup odbiorców? By to osiągnąć, warto budować rozpoznawalność swojego biznesu w sieci, na przykład poprzez platformy ogłoszeniowe takie jak OLX. Jak skutecznie ogłaszać się w internecie i budować wizerunek swojego brandu, by uzyskać zamierzony efekt? Do promowania usług trzeba podejść strategicznie.

Spis treści

  1. Narzędzia OLX – dla chcących się promować
  2. Zadbaj o profesjonalne ogłoszenie
  3. Korzystaj ze statystyk i wyciągaj wnioski
  4. Skuteczna reklama bez działu marketingu

Jesteś fachowcem w swojej branży – to połowa sukcesu. Druga połowa to klienci, których należy skutecznie do siebie przyciągnąć. Tutaj niezwykle przydatny jest internet, bo właśnie tam klient może szukać wykonawcy. Tam też weryfikuje swoją wiedzę o tym, co i jak ma być zrobione oraz poszukuje przykładów poprzednich realizacji. Nie wolno tego lekceważyć. Bo czy w morzu podobnych do siebie stron www usługodawców i firm z branży „nasz” klient znajdzie właściwego wykonawcę, czyli ciebie?

To zależy w dużej mierze od samego fachowca. Powinien umieć dać się znaleźć. Trzeba zadbać o taką autoprezentację, by oferta była widoczna i przekonująca. Jak to zrobić? Należy starannie redagować ogłoszenia, dbając o to, by dawały one jak najpełniejszy obraz wiarygodnej firmy.

Dariusz Wardziak, znany jako „Darek Stolarz” komentuje:

- W obecnych czasach promocja w sieci jest równie ważna jak tzw. poczta pantoflowa. Promocja usług powinna być wiarygodna. Co mam tu na myśli? Wykorzystujmy tylko swoje zdjęcia, pokazujmy swoje prace. Kolejna sprawa to regularna obecność w sieci. Czy to na portalach ogłoszeniowych, czy sprzedażowych. Stały kontakt z klientem, budowanie naszej wiarygodności i rzetelności. To wszystko wpłynie też na to, że klienci będą chętniej powracać do nas, sprawdzonego wykonawcy, oraz polecać nas swoim znajomym i rodzinie.

Narzędzia OLX – dla chcących się promować

Podstawowym środkiem dotarcia z informacją do klienta są oczywiście ogłoszenia. Warto je zamieszczać w miejscu, które gwarantuje szerokie dotarcie, takim jak platforma OLX. Serwis ten udostępnia różne warianty dodawania treści, pakiety, ogłoszenia cykliczne, promowanie ogłoszeń, dostęp do szczegółowych statystyk. OLX idzie jednak dalej i oferuje narzędzia do jeszcze bardziej skutecznej autopromocji firmy:

  • Strona firmowa z własną nazwą w domenie OLX. Na stronie www możliwe jest zamieszczenie rozbudowanych informacji o firmie, zdjęć oraz dodawanie loga i banerów.
  • Dostęp do statystyk, co pozwala na bieżąco sprawdzać skuteczność ofert.
  • Planowanie harmonogramu publikacji, co automatyzuje działalność marketingową.
  • Aplikacja w telefonie, pozwalająca obsługiwać konto z dowolnego miejsca.
  • Wsparcie dla wykonawców poprzez kontakt z doradcami regionalnymi.

Ogłoszenia i dodatkowe narzędzia umożliwiają promocję zarówno dużym firmom z branży budowlanej i remontowej, jak i lokalnym usługodawcom.

- OLX regularnie odwiedza co trzeci Polak, korzysta z niego 13 i pół miliona użytkowników miesięcznie. Czytelna wyszukiwarka oraz filtry, które mogą zastosować klienci, trafnie prowadzą do usługodawców, którzy tam się ogłaszają. Co miesiąc w kategorii Usługi dodawanych jest średnio 100 tys. ogłoszeń. Z usługodawcami czy sprzedawcami kontaktuje się średnio 400 tys. osób miesięcznie! To bardzo sprofilowana grupa klientów, którzy, choć poszukują wykonawców w swojej najbliższej okolicy, dziś wolą robić to przez internet – mówi Artur Kołpowski odpowiedzialny za kategorię Usługi w OLX.

Zadbaj o profesjonalne ogłoszenie

W kontaktach międzyludzkich liczy się pierwsze wrażenie. Nie inaczej z ogłoszeniami w sieci. Potencjalny klient ma tylko kilka chwil, by zdecydować, czy dana oferta spełnia jego oczekiwania. To ważna wskazówka dla fachowca czy firmy, która się ogłasza – jeśli inwestujemy w autopromocję poprzez obecność na OLX, trzeba tworzyć treści, które budzą zaufanie. Jak to zrobić? Przede wszystkim należy starannie redagować ogłoszenia, dbając o to, by dawały jak najpełniejszy obraz firmy – określały zakres prac, sygnalizowały profesjonalizm, pokazywały najciekawsze prace i opinie zadowolonych klientów.

Dobrze zredagowane treści? Najważniejsze rady doradców z OLX są takie:

  • Nagłówek. Powinien składać się z 5-6 słów, i czytelnie określać zakres usług i specjalność wykonawcy.
  • Treść. Należy zadbać o czytelność ogłoszenia. Powinny być wyeksponowane najważniejsze informacje dotyczące firmy i jej usług. Opis firmy i oferowanych usług – podzielony na osobne akapity. Warto popatrzeć na ogłoszenie oczami klienta, a ten chce wiedzieć, co firma wykonuje, jakie ma doświadczenie, jakimi narzędziami pracuje, ile to kosztuje, ile będzie trwało.
  • Referencje i zdjęcia. Ogłoszenie jest o wiele bardziej wiarygodne, jeśli zawiera zdjęcia wykonanych wcześniej prac. Klient, widząc poprzednie realizacje, z większym prawdopodobieństwem skorzysta oferty, niż miałby wybierać w „ciemno”.
  • Warto, korzystając z narzędzi OLX, przygotować specjalny banner obrazujący sezonową ofertę firmy. Takie praktyki znane z dużego handlu, jak specjalna promocja, bonus dla pierwszego klienta, czy gratisy, często okazują się bardzo skuteczne.

Dariusz Wardziak dopowiada:

- To jak wygląda ogłoszenie, co oferujesz, jaki jest opis i jakość zdjęć – są kluczowe w przyciągnięciu uwagi odbiorcy. Na decyzję klienta wpływa to jak wyglądają produkty na zdjęciach, w jakiej są aranżacji, jak są zrobione zdjęcia, czy widoczny jest cały produkt i czy opis wyczerpuje komplet informacji niezbędnych, by klient mógł podjąć decyzję o zakupie twojego produktu lub zamówieniu usługi.

Ogłoszenie bardzo dużo mówi o wykonawcy i jakości jego prac. Niedopracowane, niekompletne ogłoszenie może sugerować – choć wcale to może nie być prawdą – że podobna też będzie jakość wykonania…

Jak pozyskiwać Klientów na OLX?
Autor: OLX

Korzystaj ze statystyk i wyciągaj wnioski

Publikacja ogłoszeń to nie koniec działań. Należy bacznie obserwować statystyki. Ogłoszeniodawca na OLX dostaje proste w użyciu narzędzie do sprawdzania efektów działań. Dane statystyczne pokazują, czy ogłoszenie jest skuteczne. Sygnalizują także błędy. Jeśli oferta jest zbyt enigmatyczna, a więc mało wiarygodna, pokaże się to w wynikach. Zaobserwujemy dużo wyświetleń, ale niewiele prób kontaktu ze strony klientów. Wadą jest także banalność treści. I na to możemy zareagować, ponieważ serwis umożliwia edycję ogłoszeń. Ofertę można poprawiać, rozbudowywać i wzbogacać o kolejne informacje i referencje. Efekty będą widoczne w statystykach.

Jak ułożyć strategię autopromocji? Kiedy opublikować kolejne ogłoszenie? Wiele usług cechuje sezonowość, więc na pewno nie warto oferować zakładania trawnika w styczniu czy odśnieżania w środku lata. Na szczęście prace wykończeniowe czy remontowe trwają przez cały rok. Właściwy moment może być wtedy, kiedy rośnie zainteresowanie klientów naszą specjalnością albo właśnie spada i ogłoszeń konkurencji jest mniej, a nasze będzie bardziej widoczne. Warto zamieszczać ogłoszenia tuż przed rozpoczęciem sezonu i następnie promować je oraz śledzić trendy.

Skuteczna reklama bez działu marketingu

Promowanie się i zdobywanie klienta poprzez obecność na portalu ogłoszeniowym? Ma to potencjał! Platforma ogłoszeniowa zapewnia oglądalność, daje różne narzędzia do pełnej prezentacji usług oraz kontroli wyników. Wiarygodne czytelne ogłoszenie, cykliczne publikacje we właściwym momencie, analizowanie statystyk i wyciąganie wniosków – to przepis na sukces. Tak właśnie buduje się markę firmy bez angażowania specjalistów od reklam, SEO i stron www.

Partnerzy
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Czytaj więcej