Warszawskie bulwary wiślane - zieleń, pergole, tarasy widokowe, nowy deptak

2015-09-04 12:25

Od początku sierpnia 2015 warszawiacy mogą się cieszyć nowym odcinkiem bulwarów nad Wisłą. Na odcinku pomiędzy mostem Śląsko-Dąbrowskim a ulicą Boleść powstał piękny deptak, tarasy widokowe, ścieżka rowerowa, pergole, zasadzono sporo zieleni. Jest też miejsce do cumowania statków i łodzi.

Nowooddany odcinek bulwarów nad Wisłą pierwotnie miał być skończony w lipcu 2014. Wysoki stan wody w Wiśle i upadłość generalnego wykonawcy - Hydrobudowy Gdańsk opóżniły zakonczenie inwestycji w zakładanym terminie. Dokonczenie bulwarów ratusz m.st. Warszawy powierzył warszawskiemu Zakładowi Remontów i Konserwacji Dróg.

Na uroczystości oficjalnego otwarcia bulwarów prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz powiedziała, że został już ogłoszony przetarg na drugi odcinek bulwarów - od mostu Śląsko-Dąbrowskiego do okolic Centrum Nauki Kopernik. W planach jest również budowa kolejnego odcinka.

Projekt przygotowała pracownia  RS Architektura Krajobrazu. Bulwary zostały poszerzone w stronę Wisły, mają dwa poziomy. Dolny poziom ułatwi cumowanie łodziom. Wzdłuż muru wytyczono ścieżkę rowerową. Na bulwarach zbudowano cztery pergole, nowe tarasy widokowe. Z jednego z tarasów widokowych rozpościera się widok na Stare Miasto i Wisłę. Jego konstrukcja jest obłożona stalową blachą Cor-Ten. Wybudowano również pawilon na specjalnych pływakach, dzięki którym pawilon ma się unosić i opadać z poziomem wody w Wiśle. W pawilonie zaplanowano punkt informacji turystycznej. Tu trwają jeszcze prace wykonczeniowe.

Bulwarom nadano imię Jana Karskiego.Warto przypomnieć, że budowę bulwarów rozpoczął w 1935 prezydent Warszawy Stefan Starzyński. Czas pokaże, czy warszawiacy pokochają nowe bulwary nad Wisłą z przepięknym widokiem na prawy brzeg.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej