Rozwijamy nasz serwis dzięki wyświetlaniu reklam.

Blokują reklamy, nie pozwalasz nam tworzyć wartościowych treści.

Wyłącz Adblock, następnie Odśwież stronę
Przejdź do serwisu
adb_popup_graphic

Inwestycje publiczne

Tak będzie wyglądała kładka pieszo-rowerowa przez Wisłę

Tagi:
nowe inwestycje warszawa

Konkurs na projekt kładki pieszo-rowerowej, która połączy prawą i lewą stronę Warszawy rozstrzygnięty. Przeprawa powstanie na wysokości ulic Karowej na Powślu i Okrzei na Pradze. Będzie to pierwsza przeprawa w stolicy tylko dla pieszych i rowerzystów. Która pracownia wygrała konkurs?

Wizualizacja kładki pieszo-rowerowej, która powstanie w Warszawie na wysokości ulic Karowej na Powiślu i Okrzei na Pradze
Wizualizacja kładki pieszo-rowerowej, która powstanie w Warszawie na wysokości ulic Karowej na Powiślu i Okrzei na Pradze
Fot.: Urząd Miasta Warszawa

Konkurs wygrała warszawska pracownia Schuessler Plan, polska filia niemieckiego biura projektowego. Projektanci m.in. zaprojetowali warszawski most Marii Skłodowskiej-Curie. Nagroda główna w konkursie to 100 tysięcy złotych. Koszt wybudowania przeprawy szacuje się na około na 30 mln zł.

Powściągliwy i elegancki projekt kładki

Ratusz poinformował, że sąd konkursowy docenił niezwykle prostą i elegancką formę projektu. Architekci dołożyli wszelkich starań, aby projekt był spójny z otaczającym go pejzażem. Przeprawa będzie miała 400 metrów długości i 6 metrów szerokości. Wykończona będzie rdzawą kortenowską stalą. W dwóch miejscach linia konstrukcji przeprway załamuje się. W tych zagięciach kładka będzie znacznie szersza, aby piesi i rowerzyści mogli zejść na bok i bezpiecznie podziwiać widoki.

Konkurs na budowę kładki pieszo-rowerowej cieszył się dużym zainteres owaniem

Konkurs został ogłoszony w grudniu 2016. O nagrodę walczyło aż 40 prac konkursowych, które spłynęły nie tylko z Polskich pracowni. Oceniał je sąd konkursowy w składzie: Marek Mikos (zastępca dyrektora Biura Architektury), Renata Kaznowska (wiceprezydent Warszawy), Rainer Mahlamäki (fiński architekt, projektant Polin), Wojciech Wagner (zastępca dyrektora Biura Architektury), Łukasz Puchalski (dyrektor Zarządu Dróg Miejskich), Jacek Grunt-Mejer (pełnomocnik prezydenta ds. rewitalizacji), Ewa Kuryłowicz i Maciej Mąka (Stowarzyszenie Architektów Polskich), Agnieszka Kulesza (Zarząd Dróg Miejskich), Hubert Markowski (Wydział Architektury Politechniki Warszawskiej) , Wojciech Zabłocki (architekt), Patryk Zaręba (architekt krajobrazu) i Henryk Zobel (Wydział Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej).

Inspiracją do zrealizowania pomysłu budowy kładki przez Wisłę była praca magisterska Małgorzaty Dembowskiej (2014 rok). Była to praca napisana pod kierunkiem prof. Ewy Kuryłowicz na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej.


Kładka pieszo-rowerowa będzie miała rozpiętość 400 m
Kładka pieszo-rowerowa będzie miała rozpiętość 400 m
Fot.: Urząd Miasta Warszawa
Zwycięski projekt kładki pieszo-rowerowej powstał w pracowni Schuessler Plan
Zwycięski projekt kładki pieszo-rowerowej powstał w pracowni Schuessler Plan
Fot.: Urząd Miasta Warszawa

Czytaj dalej:
  • 1
  • 2
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody ZPR Media S.A.. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody ZPR Media S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
W serwisie:
Grupa ZPR Media:
Serwisy internetowe:
Dom i ogród:
Architektura i budownictwo:
Styl życia:
Rozrywka, informacja:
Hobby i wypoczynek:
Wideo:
Zakupy:
Miesięcznik: