Metro Warszawskie pokazało nowe stacje: trzy na Targówku i dwie w stronę Bemowa

2016-02-25 10:40
metro warszawskie koncepcja bemowo
Autor: Metro Warszawskie

Na początku 2015 r. Metro Warszawskie ogłosiło konkurs na koncepcję architektoniczną dwóch kolejnych odcinków II linii metra. Projekty złożyło sześć firm, z których sąd konkursowy wybrał po jednym dla każdego z odcinków.

Projekty konkursowe były analizowane biorać pod uwagę, m.in.: rozwiązania architektoniczne, walory eksploatacyjne, powiązanie z innymi środkami komunikacji, koszty wykonania, oddziaływanie na środowisko. Z sześciu projektów konkursowych jury wybrało: konsorcjum Biura Projektów „Metroprojekt” z AMC Andrzej M. Chołdzyński dla części wolsko-bemowskiej (roboczo nazywanych Wola Park i Powstańców Śląskich) i ILF Consulting Engineers Polska dla odcinka na Targówku (roboczo nazywanych Zacisze, Kondratowicza i Bródno). Zgodnie z planami miasta budowa tych stacji ma się zakończyć do 2022 r.

metro warszawskie koncepcja targowek
Autor: Metro Warszawskie
metro warszawskie koncepcja targowek
Autor: Metro Warszawskie

Budowa metra w Warszawie

Po uzyskaniu wszystkich niezbędnych pozwoleń rozpocznie się budowa dwóch nowych odcinków II linii metra w stronę Bemowa i Targówka (3+3). Wykonawcy będą mieli 38 miesięcy na budowę od momentu podpisania umowy. Budowa kolejnych dwóch stacji na Woli i Bemowie oraz trzech stacji na Bródnie ma się rozpocząć bezpośrednio po zakończeniu rozbudowy 3+3, czyli trzech stacji w na Woli i trzech na Targówku. Dla odcinka wschodniego będzie to oznaczało zakończenie II linii, natomiast na Bemowie w planach są jeszcze dwie stacje oraz nowa stacja techniczno-postojowa zlokalizowana w Morach. Obecnie trwa procedura wydawania decyzji lokalizacyjnej i decyzji środowiskowej dla odcinków 3+2.

Miasto też zapowiada rychłe rozpoczęcie budowy odcinków II linii na zachód i na północny-wschód. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to: „Wolska” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Moczydło” (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania. Najkorzystniejszą ofertę w przetargu złożyła turecka firma Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (1 147 999 590 zł brutto).

W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Również tutaj za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania. Najkorzystniejszą ofertę w przetargu złożyła firma Astaldi S.p.A. z Włoch (1 066 741 483,79 zł brutto).

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej