adb_popup_graphic

Nasz serwis jest całkowicie darmowy. Pokazujemy reklamy, żeby taki pozostał.

Wyłącz Adblock (lub podobny program) i przeglądaj portal bez ograniczeń.

Przypomnij mi później Odśwież stronę

Inwestycje publiczne

II linia metra na Bemowie – 7 firm chętnych do startu w konkursie na projekt

Tagi:
budowa metra
,
druga linia metra
,
metro Warszawa

7 firm wyraziło chęć wzięcia udziału w konkursie na projekt budowy zachodniego odcinka, drugiej linii warszawskiego metra. Wśród 7 ofert znajdują się firmy zarówno z Polski, jak i Danii, Francji czy Wielkiej Brytanii.

21 grudnia 2016 o godzinie 12:00 minął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w konkursie na wykonanie Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej trzeciego etapu realizacji odcinka zachodniego drugiej linii metra wraz ze Stacją Techniczno-Postojową (STP) Mory w Warszawie. Trzeci etap obejmuje stacje zlokalizowane na warszawskim Bemowie od Księcia Janusza do Połczyńska wraz ze wspomnianą wyżej stacją Mory.

7 firm złożyło ofertę – kto ma największe szanse na wygrany projekt II linii metra na Bemowie?

Nadesłane wnioski mogą jeszcze zostać odrzucone. Zostaną teraz sprawdzone pod kątem zgodności z wymogami. Jeżeli zgłoszenie przejdzie weryfikację firma będzie zaproszona do złożenia oferty. Na zgłoszenie firma będzie miała nie mniej niż 90 dni.

Firmy, które zgłosiły się do udziału w konkursie:

  1. Konsorcjum firm: FUNKCJONA Architekci Sp. p. Muñoz i Partnerzy
  2. SYSTRA S.A.
  3. Konsorcjum firm: Schuessler – Plan Inżynierzy Sp. z o.o. Schüßler – Plan Ingenieurgesellschaft mbH RYSY Architekci Rafał Sieraczyński
  4. Gottlieb Paludan Architects
  5. Ove Arup & Partners International Limited Sp. z o.o. Oddział w Polsce
  6. ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o.
  7. Konsorcjum firm: AMC Andrzej M. Chołdzyński Sp. z o.o.

Jakie będą kryteria oceny prac konkursowych?

Najwyżej punktowanym kryterium, które będzie brane pod uwagę jest cena (30%). Nieco mniejsze znaczenie będą miały rozwiązania architektoniczne (20%). 15% punktacji przyznawane będzie za walory eksploatacyjne. Następnie jury będzie zwracać uwage na minimalizację oddziaływania obiektów metra na środowisko w czasie eksploatacji, program i rozwiązania technologiczne STP, powiązania stacji metra z innymi środkami komunikacji publicznej (10%). 5% punktacji przyznawane będzie za walory kontrukcyjno – technologiczne.

Zwycięzca konkursu otrzyma nagrodę w wysokości 50 tys. zł, a także zaproszony zostanie do negocjacji umowy o udzielenie zamówienia na opracowanie projektów budowlanych oraz postępowaniu Zarządu Transportu Miejskiego o udzielenie zamówienia na opracowanie „Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej Węzłów Przesiadkowych”. Budowa 3 etapu II linii warszawskiego metra ma zakończyć się do 2023 roku.


Czytaj dalej:
  • 1
  • 2
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody ZPR Media S.A.. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody ZPR Media S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
W serwisie:
ZPR Media S.A.:
Serwisy internetowe:
Dom i ogród:
Architektura i budownictwo:
Styl życia:
Rozrywka, informacja:
Hobby i wypoczynek:
Wideo:
Zakupy:
Miesięcznik: