Rozwijamy nasz serwis dzięki wyświetlaniu reklam.

Blokują reklamy, nie pozwalasz nam tworzyć wartościowych treści.

Wyłącz Adblock, następnie Odśwież stronę
Przejdź do serwisu
adb_popup_graphic

Inwestycje publiczne

Via Baltica bogatsza o obwodnicę Łomży. GDDKiA ogłosiła przetarg

Tagi:
budowa dróg
,
droga ekspresowa S61
,
obwodnica Łomży
,
przetargi drogowe

Na trasie Via Baltica, drogi ekspresowej, która ma połączyć Polskę z krajami bałtyckimi, jest obecnie największy ruch przetargowy. GDDKiA ogłosiła przetarg na kolejny odcinek tej trasy – 20-kilometrową obwodnicę Łomży.

Juz gotowy fragment Via Baltica
Juz gotowy fragment Via Baltica
Fot.: GDDKiA
Fot.: GDDKiA

Obwodnica Łomży

Ogłoszony 28 marca 2017 przetarg dotyczy projektu i budowy obwodnicy Łomży w ciągu drogi ekspresowej S61, która stanie się częścią trasy Via Baltica. Inwestycja została podzielona na dwa zadania. Pierwszy to odcinek od węzła „Łomża Południe” do węzła „Łomża Zachód” (7,2 km, zaplanowano tu w sumie 15 obiektów inżynierskich) oraz od węzła „Łomża Zachód” do węzła „Kolno” (13 km), gdzie powstanie najdłuższy most w woj. podlaskim nad doliną Narwi – przeprawa będzie miała długość 1200 m (w sumie wykonawca będzie musiał wraz z mostem wybudować 20 obiektów inżynierskich).

Dane techniczne dla obu odcinków obwodnicy Łomży to:
♦ przekrój drogi - 2 x 2
♦ szerokość pasów ruchu - 3,5 m
♦ szerokość pasów awaryjnych - 2,5 m
♦ szerokość pasa dzielącego - 5 m
♦ nawierzchnia - beton cementowy (na drodze ekspresowej), pozostałe drogi o nawierzchni asfaltowej
♦ dopuszczalne obciążenie 115 kN/oś

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, oprócz kryterium ceny, stosowane będą także kryteria jakościowe: właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni, równość podłużna nawierzchni, personel wykonawcy, zagospodarowanie gruntu rodzimego i termin realizacji kontraktu. Minimalny termin realizacji 31 miesięcy od daty zawarcia umowy (wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie). Inwestycja będzie współfinansowana ze środków pochodzących z Unii Europejskiej oraz ze środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Via Baltica

Budowa drogi, która połączy Polskę z krajami nadbałtyckimi, ma już swoją długą historię. Jeszcze w połowie lat 90. ubiegłego wieku powstał projekt Via Baltica, który przewidywał przebieg drogi z Suwałk w kierunku południowo-wschodnim przez Augustów, Łomżę i Ostrów Mazowiecką do Warszawy. Potem plan trasy zmieniono i miała przebiegać przez Białystok, z ominięciem zachodnich terenów województwa podlaskiego. Nie był to koniec zmian na mapie Via Baltica, ale pod koniec roku 2009 w końcu ustalono tę trasę. Via Baltica pobiegnie z Warszawy drogą ekspresową S8 do Ostrowi Mazowieckiej, stamtąd trasa będzie biegła nową drogą ekspresową (S61) przez Łomżę, Szczuczyn, Ełk i Suwałki, aż do przejścia granicznego w Budzisku, gdzie pierwotnie miała się kończyć trasa S8. Ruch na Via Baltica to nie tylko obwodnica Łomży. W lutym 2017 GDDKiA ogłosiła przetargi na wykonanie 34,5 km drogi ekspresowej S61 od węzła „Kolno” do obwodnicy Stawisk i od obwodnicy Stawisk do Szczuczyna. Na finiszu są już przetargi na drugą nitkę obwodnicy Szczuczyna (6,5 km) i odcinek Suwałki – Budzisko (24,2 km). Przygotowywane są jeszcze dwa przetargi na odcinki Ostrów Mazowiecka –  „Śniadowo” i „Śniadowo”  – „Łomża Południe”, które ostatecznie domkną podlaską i mazowiecką część S61.


Czytaj dalej:
  • 1
  • 2
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody ZPR Media S.A.. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody ZPR Media S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
W serwisie:
ZPR Media S.A.:
Serwisy internetowe:
Dom i ogród:
Architektura i budownictwo:
Styl życia:
Rozrywka, informacja:
Hobby i wypoczynek:
Wideo:
Zakupy:
Miesięcznik: