Ogromny sklep z materiałami budowlanymi w Kowalach koło Gdańska

2017-04-24 13:55
Bricoman_Połczynska_Warszawa
Autor: Bricoman

Bricoman otworzył swój dziewiąty w Polsce sklep z materiałami budowlanymi, który jest największy z dotychczasowych.Jego oferta skierowana jest zarówno do fachowców, jak i klientów indywidualnych.

Bricoman w Gdańsku
Autor: Bricoman Sklep z materiałami budowlanymi Bricoman w Kowalach koło Gdańska.

To także pierwszy sklep z materiałami budowlanymi tej francuskiej marki w województwie pomorskim.

– Sukcesywnie realizujemy naszą strategię rozwoju, otwierając sklepy-składy pod szyldem Bricoman w największych miastach w Polsce. Aglomeracja trójmiejska to duży i dynamicznie rozwijający się region – podkreśla dyrektor generalny Bricoman Polska Arnaud Boule.

Dodajmy, że pierwszy sklep z materiałami budowlanymi pod marką Bricoman powstał w 2007 r. w Warszawie. Obecnie w stolicy są dwa sklepy, a ponadto w Poznaniu, Białej Podlaskiej, Łodzi, Jaworznie, Szczecinie i Lublinie.

Największy sklep z materiałami budowlanymi Bricoman

Nowy sklep z materiałami budowlanymi w Kowalach ma powierzchnię całkowitą 9,5 tys. m kw. Do dyspozycji klientów jest ponad 230 miejsc parkingowych, w tym także dla osób niepełnosprawnych. Sklep został wyposażony w nowoczesne rozwiązania proekologiczne, m.in. w energooszczędne oświetlenie typu LED (również na parkingu i zewnętrznym placu materiałów budowlanych) czy systemy obniżające energochłonność budynku, w tym system odzysku energii cieplnej. Arnaud Boule zwraca uwagę, że nowy sklep z materiałami budowlanymi Bricoman wyróżnia asortyment, który wzbogacono o produkty i usługi do tej pory niedostępne w marketach budowlanych. Klienci kupią tu m.in. sprzęt ogrodniczy i do nawadniania, artykuły z kategorii „inteligentny dom”, podłogi LVT (luksusowe płytki winylowe), artykuły dla branży HoReCa, a także dla osób niepełnosprawnych. Rozbudowano ofertę odzieży BHP, oświetlenia technicznego i domowego, kostki brukowej, gresów i ogrodzeń oraz baterii łazienkowych. Wprowadzono również nowe usługi, dotychczas niedostępne w sieci Bricoman, m.in. cięcia płyt i blatów oraz montażu wybranych produktów.

Usługi w sklepie z materiałami budowlanymi Bricoman

Dodajmy, że klienci mogą korzystać z samoobsługowego systemu „Order & Collect” (Zamów i Odbierz). W ramach tej opcji klient składa zamówienie on-line lub przez telefon, a następnie samodzielnie odbiera przygotowane dla niego produkty. Bricoman, na życzenie klienta, może je dostarczyć pod wskazany adres (łącznie z HDS), z możliwością zapłaty u kierowcy gotówką lub kartą. Dla mieszkańców Trójmiasta będzie dostępne również rozwiązanie „Drive-In”, umożliwiające klientom wjazd na plac materiałów budowlanych (sześciometrowa droga pomieści równolegle obok siebie dwa samochody) i załadowanie tam towarów na samochody oraz dokonanie płatności.

Z myślą o potrzebach fachowców, na terenie sklepu-składu znajduje się sala spotkań, gdzie odbywać się będą szkolenia produktowe, a także pokazy i wystawy organizowane przez dostawców Bricoman. Sieć Bricoman prowadzi także sprzedaż internetową na szeroką skalę. Za pośrednictwem sklepu internetowego Bricoman.pl dostępnych jest ponad 26 tys. pozycji asortymentowych wraz z informacją o ich dostępności w poszczególnych sklepach-składach. Zamówienia można składać on-line lub telefonicznie.

Bricoman Polska należy do międzynarodowej Grupy ADEO, która jest jednym z potentatów na rynku materiałów budowlanych i wykończeniowych nie tylko w Europie, ale także na świecie. W skład grupy wchodzą Leroy Merlin, Bricoman, Bricocenter, Aki, Weldom, DomPro, Zodio i Kabane.

Rynek dystrybucji materiałów budowlanych wart 42 mld zł

Firma badawcza IBP Research, specjalizująca się w analizach rynku chemicznego i materiałów budowlanych, opracowała kolejny raport na temat dystrybucji materiałów budowlanych w Polsce, z którego wynika, że w roku 2016 obroty na tym rynku sięgały 42 mld zł. Na tę wartość składają się wszystkie materiały budowlane, które są sprzedawane przez handlowców. Jednocześnie część tych kategorii produktów, niezależnie, trafia bezpośrednio od producentów do wykonawców budowlanych (co tworzy dodatkowe 7,5 mld zł). W stosunku do poprzedniego, rok 2016 przyniósł wzrost sprzedaży o ponad 7 proc.

IBP Research wyjaśnia, że rynek dystrybucji tworzą: hurtownie i składy ogólnobudowlane, hiper/supermarkety budowlane oraz sklepy specjalistyczne. W latach 2006-2016 udział hurtowni spadł z 67% do 50%, udział sklepów specjalistycznych z 9% do 7%, tymczasem udział hiper/supermarketów wzrósł z 25% na 43%. Wśród sieciowych marketów budowlanych liderem są Castorama i Leroy Merlin (łącznie 60% rynku), kolejne 30% należy do Obi, Bricomarche i Mrówki; a pozostałe 10% sprzedają sklepy Bricoman, Praktiker, Majster, Merkury Market i Jula.

Tymczasem w obszarze hurtowni ogólnobudowlanych i sklepów specjalistycznych, zdecydowanie dominuje Grupa PSB (udział bliski 20%), po kilka % rynku mają: Grupa Handlo-Budowa, Sieć Budowlana.pl, Saint-Gobain Dystrybucja Budowlana, SIG, Grupa PHMB, oraz sieci hurtowni instalacyjno-sanitarnych: BIMS Plus, Grupa ABG, Onninen, Grupa SBS.

 

 

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej