Obwodnica Marek. GDDKiA otworzyła oferty

2014-06-05 17:13
Obwodnica Marek
Autor: GDDKiA Obwodnica Marek jeszcze na papierze...

Przetargów drogowych w przełożeniu na podaż mocy produkcyjnych firm budowlanych jest mniej niż kiedyś, więc w konkursie do każdej inwestycji drogowej startuje wiele firm. Nie inaczej było z przetargiem na budowę obwodnicy Marek. GDDKiA podzieliła to przedsięwzięcie ma dwa zadania w przetargu ograniczonym.

Do złożenia ofert na budowę (w sumie niewiele ponad 15-kilometrowej) obwodnicy Marek w ciągu przyszłej drogi ekspresowej S8, GDDKiA zaprosiła tylko te firmy, które wcześniej sprawdziła, że spełniają warunki do wzięcia udziału w tym przetargu. Odsiew firm był jednak niewielki, bo do kolejnego etapu dla I zadania z 19 chętnych firm dopuszczonych zostało 18 wykonawców, dla II zadania zakwalifikowało się 20 firm lub konsorcjów budowlanych, a zainteresowanych było 21. 

Zadanie I dotyczyło 8,1 km odcinka obwodnicy od węzła Marki (bez węzła) do węzła Kobyłka. Drugi odcinek trasy ma mieć 7,2 km długości od węzła Kobyłka (bez węzła) do węzła Radzymin.

Zanim doszło do złożenia ofert na budowę obwodnicy zaproszeni wykonawcy zadali GDDKiA blisko tysiąc pytań. Większość z nich dotyczyła konstrukcji nawierzchni, nawierzchni ścieżek rowerowych, ekranów akustycznych, kanałów technologicznych i wycinki drzew. Jedynym kryterium oceny ofert była cena.

Warunki przetargu w zderzeniu z możliwościami firm bardzo zawęziły konkurencję. Do I zadania z ofertami wystartowało 6 firm, do II – 5. Odpowiednio wygrały oferty: I - konsorcjum firm z Salini Polska (lider Warszawy), IMPERGILO (z Mediolanu), Todini Costruzioni Generali (z Rzymu) i Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjno Budowlanych Export-Pribex z Warszawy - 331 610 946 zł oraz II – konsorcjum firm: Astaldi (lider z Rzymu) oraz PBDIM z Mińska Mazowieckiego - 405 895 217 zł.
Teraz oferty zostaną sprawdzone pod względem finansowym, formalno-prawnym i merytorycznym.

W I zadaniu z ofertami wystartowały jeszcze firmy: Mirbud, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów „Erbedim” (konsorcjum) - 398 705 358 zł, Strabag - 430 221 139 zł, Dragados – 434 710 146 zł, Budimex – 551 664 034 zł oraz METROSTAV - 559 145 889 zł. GDDKiA szacowała to zadanie na 472 715 639 zł.
Natomiast pozostałe oferty dla II zadania złożyły firmy: Heilit+Woerner - 407 162 955 zł, konsorcjum Mostostal Kraków, Ferrovial Agroman - 490 741 909 zł, konsorcjum Porr (Polska) i Porr Bau GmbH i Warbud - 504 771 139 zł oraz Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Mosty Katowice - 620 583 150 zł. Wycena zamawiające w tym przypadku wyniosła 447 176 589 zł.

GDDKiA zaplanowała zakończenie budowy I odcinka obwodnicy Marek na maj, zaś II na wrzesień 2017 roku.
Obwodnica Marek będzie miała 2 jezdnie po 3 pasy ruchu, w ramach inwestycji powstaną jeszcze 2 mosty nad rzeką Długą, wiadukty, ekrany akustyczne oraz odwodnienie.
Obwodnica Marek jest częścią obwodnicy Warszawy, która docelowo będzie mieć długość ponad 80 km. Do tej pory powstało już ok. 40% tego przedsięwzięcia, czyli 37,5 km drogi. W budowie jest kolejne 4,6 km. Na wybór wykonawcy następnych ok. 18,5 km trasy obwodowej Warszawy (S2 Puławska – Lubelska) trwa postępowanie przetargowe. Na ostatni odcinek obwodnicy – 19 km fragment drogi S17, będącym Wschodnią Obwodnicą Warszawy przygotowywana jest dokumentacja projektowa.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej