Rozwijamy nasz serwis dzięki wyświetlaniu reklam.

Blokują reklamy, nie pozwalasz nam tworzyć wartościowych treści.

Wyłącz Adblock, następnie Odśwież stronę
Przejdź do serwisu
adb_popup_graphic

Wieści z rynku

Droga ekspresowa S61 jako pierwsza w nowej formule przetargu

Tagi:
budowa dróg
,
droga
,
drogi ekspresowe
,
GDDKiA
,
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
,
S61

Dopiero co Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zapowiedziało nowe standardy zawierania umów i ogłaszania przetargów na roboty drogowe, a już owe zasady wchodzą w życie. Minister Andrzej Adamczyk osobiście ogłosił 6 lutego 2017 przetarg na projekt i budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S61 Kolno – Szczuczyn w woj. podlaskim.

Przetarg na S61 Kolno - Szczuczyn
Przetarg na S61 Kolno - Szczuczyn
Fot.: MIiB

Droga Ekpresowa S61

Przetarg obejmuje odcinki S61 na północ od Łomży: od węzła Kolno do Stawisk (16,4 km) i od Stawisk do Szczuczyna (18 km). W ramach tego zadania ma powstać węzeł w Kolnie, do którego zostanie podłączona planowana obwodnica Łomży, a także druga jezdnia istniejącej obwodnicy Stawisk. Trwa przetarg na budowę drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna. Droga ekspresowa S61 jest częścią trasy Via Baltica, czyli jest fragmentem drogi międzynarodowej E67, która biegnie z Polski przez Litwę i Łotwę do Estonii. To najważniejsze połączenie drogowe pomiędzy krajami bałtyckimi. Via Baltica wraz z Rail Baltica jest elementem transeuropejskiego korytarza transportowego. Dodajmy, że w lutym 2016 skierowano już do realizacji odcinek Szczuczyn – granica państwa (z wyłączeniem odcinka obejmującego obwodnicę Augustowa i Suwałk). - Dziś kierujemy do przetargu ważne dla Polski Wschodniej inwestycje. To kolejny dowód na to, że rząd realizuje złożone obietnice - powiedział podczas konferencji prasowej minister Andrzej Adamczyk.
W konferencji prasowej wziął również udział wiceminister w MIiB – Jerzy Szmit oraz Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Krzysztof Kondraciuk i wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski.

S61 na odcinku Kolno – Szczuczyn zostanie wybudowana jako droga dwujezdniowa. Ma być dostosowana do nośności 115 kN/oś i prędkości projektowej 110 km/h. W ramach inwestycji powstanie infrastruktura towarzysząca – obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Nowa formuła przetargów

Że zostały opracowane nowe standardy przetargowe i nowe wzory umów z wykonawcami, Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa oraz GDDKiA poinformowały na konferencji prasowej 2 lutego 2017. Można powiedzieć, że ogłoszony właśnie przetarg na S61 będzie przecierał szlak wprowadzonym zmianom.

A najważniejszą z nich jest to, że przy ocenie ofert kryteria pozacenowe będą uwzględniane w tak dużej skali – za ich spełnienie wykonawcy będą mogli otrzymać 40 punktów na 100 możliwych. Został sporządzony katalog kryteriów pozacenowych (efekt współpracy z działającą przy Ministrze Infrastruktury i Budownictwa Radą Ekspertów) i po raz pierwszy zamawiający (czyli GDDKiA) stosować będzie następujące kryteria oceny ofert:
· kryterium jakościowe (właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni, równość podłużna nawierzchni),
· kryterium organizacyjne (personel wykonawcy, termin realizacji kontraktu),
· kryterium środowiskowe (zagospodarowanie gruntu rodzimego).

W przypadku przetargi na S61 GDDKiA stawia wymagania, aby prace projektowe i roboty budowlane (wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie) zostały ukończone w terminie nie dłuższym niż 37 miesięcy od daty zawarcia umowy. Jednocześnie zamawiający ustalił minimalny termin realizacji, który wynosi 31 miesięcy od daty zawarcia umowy. Zawarcie umów z wykonawcami jest planowane na koniec 2017 r. Rozpoczęcie prac budowlanych jest przewidywane w 2019 roku. Roboty potrwają do połowy 2021 r. Droga ekspresowa na odcinku Kolno – Szczuczyn będzie realizowana w systemie „Projektuj i Buduj”. Zadaniem wykonawców będzie przygotowanie stosownej dokumentacji technicznej i uzyskanie od wojewody decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.


Czytaj dalej:
  • 1
  • 2
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody ZPR Media S.A.. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody ZPR Media S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
W serwisie:
Grupa ZPR Media:
Serwisy internetowe:
Dom i ogród:
Architektura i budownictwo:
Styl życia:
Rozrywka, informacja:
Hobby i wypoczynek:
Wideo:
Zakupy:
Miesięcznik: